نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مسئولانی که براساس نگرش قومیتی تصمیم‌گیری کنند، برخورد می‌شود.

سایت استان (ک و ب)؛ آیت‌الله ظهر امروز طی سخنانی در بین‌الصلاتین نماز جمعه با اشاره به اهمیت زیارت اربعین عاشورا اظهار داشت: امام حسین (ع) در چیزی و برای چیزی جز خداوند جان نداد.

وی افزود: در مسیر این فدای خدا شدن اتفاقی برای انسان و انسانیت افتاد و آن تحلیل‌های متفاوتی از واقعه عاشورا است.

ملک‌حسینی تصریح کرد: برخی هدف قیام امام حسین‌(ع) را برای گریاندن انسان‌ها و مشمول شدن از شفاعت خداوند تعبیر کرده‌اند که این تعبیر درست، اما ناقص است.

ابراز داشت: بعضی دیگر هدف از قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانسته‌اند که این تعبیر نیز با درستی‌اش، تعبیری ناقص به شمار می‌رود.

ملک‌حسینی ادا‌مه داد: تعبیر شهادت امام حسین(ع) برای ایجاد حکومتی توحیدی، حکومتی اسلامی و زنده نگه داشتن نام امام علی(ع) و پیامبر(ص) نیز از دیگر تحلیل‌های قیام امام حسین(ع) است که با همه درستی، این تعابیر بازهم ناقص است.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: تعبیر کامل، تام و تمام، تعبیر نهفته در زیارت اربعین است که همان شهادت امام حسین(ع) برای حقیقت خداوند است.

ملک‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر خود با همراهی بعضی از مسئولان استانی به گچساران گفت: از شما مردم خونگرم گچساران که طی این چند روز میزبان ما بودید، تشکر می‌کنم.

وی یادآور شد: در مراحل مختلفی در کنار مسئولان این شهرستان و مسئولان استانی به بررسی و بازدید از نقاطی از این شهرستان پرداختیم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سعادتی نصیب مسئولان شد که مشکلات را از زبان شما مردم شنیدند، ادامه داد: در این سفر چند روزه مشکلاتی در خصوص آب کشاورزی، آب شرب، راه و جاده‌های بین استانی، شهری و روستایی، مشکلات گاز در حاشیه روستاها و امکان دور شهرستان و مسائلی معطوف به بهداشت، ورزش و آموزش مطرح، پیگیری و بررسی شد.

ملک‌حسینی یادآور شد: در رأس مشکلاتی که بررسی شد، نیازهای فرهنگی و دینی گچساران قرار داشت که مسئولان متعهدانه تصمیم‌ گرفتند که با درست‌اندیشی راهکارهای مناسبی را در این زمینه ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه مشکلات گچساران رصد نشده است، عنوان کرد: گوش‌های مسئولان باید همیشه برای شنیدن مشکلات باز باشد، اما در عین حال تصمیم‌گیری مناسبی لحاظ شده است که مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که مردم نتایج این تصمیم‌ها را مشاهده کنند.

ملک‌حسینی با بیان اینکه وظیفه دارم مشکلات و مسائل را رصد کرده و پیگیر باشم، عنوان کرد: اما در رأس تصمیم‌های اتخاذ شده، توجه خاصی به مشکلات پیش روی ساخت مصلای گچساران شده است که امیدوارم تصمیمات جدی و جدی‌تر شود تا مصلا تکمیل شود.

وی با بیان اینکه در تصمیمات اجرایی مسئولان و مدیران استانی نقشی ندارم، گفت: در تصمیمات نظارتی وظیفه خود را با عنایت به خداوند عمل خواهم کرد.

ملک‌حسینی خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران شهرستانی و استانی وعده قلبی دادند مسائلی که سبب ایجاد ابهام در ذهن مردم می‌شود، فتنه‌ها را تشدید می‌کند؛ از جمله مسائل مربوط به اقلیم‌ها، قومیت‌ها، حزب‌ و گروه‌ها هرگز در تصمیم‌گیری‌ها ایفای نقش نکند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: اگر در جایی مشخص شود که تصمیم‌گیری و عملکرد مسئولی، رایحه و نسیمی از نگرش‌های قومیتی، حزبی و گروهی داشته باشد، بی‌شک آن مسئول بداند که با وی برخورد می‌شود.

منبع: فارس