امام جمعه چرام گفت: بدون داشتن روحیه حسینی نمی‌توان در مقابل استکبار و ظلم ایستاد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری صبح امروز در نشست ستاد هماهنگی برگزاری اربعین حسینی، با بیان اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، فرا رسیدن این روز را تسلیت گفت و اظهار کرد: یکی از مراسم‌هایی که به صورت یک نماد در می‌آید بحث اربعین امام حسین (ع) است.

امام جمعه چرام با اشاره به این مطلب که بدون داشتن روحیه حسینی نمی‌توان در مقابل استکبار و ظلم ایستاد، عنوان داشت: اربعین فرصتی است برای تجدید عهد و پیمان با اهداف و آرمان‌های امام حسین (ع) که اگر به تاریخ نگاهی بیندازیم در می‌یابیم کسانی که به زیارت امام حسین (ع) می‌رفتند، هر چند بعضی از آن‌ها در حادثه عاشورا در کنار امام نبودند و می‌توانستند امام را یاری کنند و یاری نکردند اما با زیارت مرقد امام، عشق و علاقه خود را به ایشان نشان دادند.

حجت‌الاسلام طزری با بیان اینکه راهپیمایی یعنی اعلام حمایت بدون اینکه حرفی زده شده و شعاری داده شود، ابراز کرد: در حال حاضر در قلب عالم اسلام که کربلای معلی است، راهپیمایی یک نماد و برنامه شده است که همه شیعیان جمع شده و از نجف تا کربلا پیاده‌روی می‌کنند.

وی اضافه کرد: تکفیری‌ها خیلی تلاش کردند تا با انجام عملیات‌های انتحاری و ایجاد رعب و ترس در مردم برنامه امسال را از رونق بیندازند، اما موفق نشدند.

خطیب جمعه چرام تصریح کرد: این راهپیمایی نشان می‌دهد که بیعت امام حسین (ع) که از آن زمان تاکنون بوده است، یک تاریخ موقت نبوده بلکه جریانی مستمر است.

وی با بیان اینکه کار امام حسین (ع) هدف و پیام داشته است، تصریح کرد: وقتی دشمن عظمت تجمع عزاداران حسینی را ببیند، می‌فهمد که شیعه هنوز پویا است و خون امام حسین (ع) در جریان است.

وی در پایان بیان داشت: بدون داشتن روحیه حسینی نمی‌توان در مقابل استکبار و ظلم ایستاد.

این مسئول مذهبی از برگزاری مراسم عزاداری در مساجد چرام در ۱۱ شب متوالی خبر داد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۲/ط۲۰

منبع : فارس نیوز