پس از حرمت شکنی دانشگاه یاسوج، عده ای معدود در مراسم معارفه مدیر کل آموزش و پرورش با کف و سوت حرمت شکنی هایی نسبت به ماه محرم انجام دادند

سایت مردم استان (ک و ب)؛در مراسمی که صبح دیروز در سالن شهید ایزدپناه یاسوج برگزار شد، بعضی از اشخاص که خود را در جمعیت جا داده بودند در میان سخنرانی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، اقدام به دست و سوت زدن کرده که این عمل با واکنش افراد حاضر در جلسه و ختم صلوات رو به رو شد.

در این مراسم زارعی نماینده مردم استان ضمن تشبیه کار فرهنگی معلمان به حضور رزمندگان در جبهه های جنگ به بیان ارزش های مقام معلم پرداخت و این سخنان، باعث واکنش نابخردانه عده ای شد که با دست زدن و سوت های ممتد به ابراز احساسات و تشویق زارعی می پرداختند.

هرچند این عده معدود حتی به تذکرات معاون وزیر نیز توجهی نکرده و به این رفتار خود ادامه دادند اما بهتر بود زارعی نسبت به این حرکت عجیب هواداران در واکنش نشان داده و تذکری به برخی از عوامل بر هم زننده فضای مجلس و هتاکان می داد تا بدگمانی نسبت به وی در اذهان پیش نیاید.

هم چنین زارعی در این جلسه ضمن اعلام حمایت دوباره از نجفی؛ وزیر پیشنهادی اول دولت روحانی برای ، دفاع از وی را حق خود دانست که باز هم همان عده اندک با تکرار عمل خود و این بار با متوسل شدن به تکبیر و شعارهای رایج از سخنان وی استقبال کردند.

در حالی که هتک حرمت ها به ماه محرم ادامه داشت، معاون وزیر آموزش و پرورش در انتهای مراسم با تذکر به حضار گفت: معلمان و فرهنگیان زمام دار سنت اباعبدالله الحسین (ع) و ترویج دهنده این ماه عزیز هستند و نباید در این مراسم با کف زدن سخنرانان را بدرقه کنند.

دفاع معاون وزیر از نجفی و یادآوری دوران هشت ساله اش در زمان خاتمی دوباره عده ی خاص این مراسم را به دست زدن واداشت که معاون وزیر با تذکری دیگر آنان را به ختم صلوات هدایت کرد.

کف و شادی در ایام محرم برای دومین بار در چند روز اخیر در یک جلسه رسمی در استان اتفاق افتاده است. روز یک شنبه نیز در نشست اعضای هیات علمی با سرپرست این دانشگاه، هایی نسبت به ماه محرم صورت گرفت که حاضرین در جلسه با کف و دست و شادی از سخنان سرپرست دانشگاه استقبال می کردند.

روز گذشته خبرگزاری دانشجو در یاسوج نوشت: با وجود تذکر یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج  نسبت به کف و دست و شادی حاضرین و ابراز احساسات آن ها به سرپرست جدید دانشگاه یاسوج، متاسفانه این روند ادامه پیدا کرد.

رمضانی ۲۲ مهر امسال به عنوان سرپرست دانشگاه یاسوج منصوب شد و از زمان روی کار آمدن وی حاشیه های بسیاری در این دانشگاه به وجود آمده است.

منبع: