رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه گفت: بازرسی‌های صورت گرفته از بازار باید واقع‌بینانه باشد تا در احکام صادره به کسی ظلم نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ارسلان عباسی پیش از ظهر امروز در نشست تنظیم بازار شهرستان اظهار داشت: در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان جلسات مشترکی با دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه بازار شهرستان برگزار کردیم.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی کهگیلویه با تأکید بر اینکه هیچ پرونده بررسی نشده‌ای در تعزیرات حکومتی شهرستان به چشم نمی‌خورد افزود: کار بررسی و صدور حکم پرونده‌های متخلف ارجاعی از اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف، به صورت به‌روز انجام می‌شود.

عباسی ورود ۱۰۹ پرونده در آبان‌ماه به تعزیرات حکومتی شهرستان و مختومه شدن تعداد ۱۱۱ پرونده در همین مدت را مؤید این مطلب دانست و اذعان داشت: علاوه بر پرونده‌های وارده در این ماه تعداد دو پرونده از ماه‌های قبل نیز در این مدت مورد بررسی و صدور حکم قرار گرفته است.

وی بازرسی‌های صنعت، معدن و تجارت و اصناف از سطح بازار را غیر کارشناسی دانست و گفت: در برخی موارد گزارش تخلف ارائه شده برای ما توجیه‌شدنی نیست و وجدان ما اجازه صدور حکم با اعمال جریمه کلان را نمی‌دهد.

عباسی با بیان اینکه رصد بازار وظیفه ذاتی صنعت، معدن و اصناف است افزود: ما در این حوزه دخالتی نداریم و پرونده‌های ارجاعی از این دستگاه‌ها به تعزیرات حکومتی را بررسی و در برخورد با تخلفات، قانون را به صورت جدی اعمال می‌کنیم.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: اگر تشدید و تخفیفی در اعمال مجازات باشد تنها از مجاری قانون است و قانون برای تشخیص میزان جرائم نیز اهمیت قایل شده است.

رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه با این ادعا که دهدشت از لحاظ نرخ اجناس یک شهر ارزانی است، در مقایسه سابقه چندین ساله تعزیرات حکومتی شهرستان ابراز داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد الان نظارت کیفی روی پرونده‌های وارده به این دستگاه در کهگیلویه بیشتر شده و کار بررسی پرونده‌ها به روز انجام می‌شود.

وی در خصوص حکم پرونده‌ عرضه خارج از شبکه قیر نیز گفت: به دلیل بالا بودن ارزش ریالی تخلفات این پرونده، نیاز به گرفتن استعلام وجود داشت و به محض دریافت استعلام رأی صادر خواهد شد.

عباسی تعداد پرونده‌های بهداشتی و درمانی وارده به تعزیرات حکومتی شهرستان در این مدت را ۲۸ پرونده عنوان و خاطرنشان کرد: کم بودن تعداد پرونده‌های متخلف به معنای سلامت بازار نیست و باید در این زمینه نظارت و بازرسی‌های بیشتری صورت گیرد.

به گفته عباسی ارزش ریالی محکومیت پرونده‌های متخلف در آبان ‌ماه جاری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶/س۴۰/ظ۱۰۰۴

منبع : خبرگزاری فارس