رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی مشکلات بازار در این استان، گفت: بازار کهگیلویه و بویراحمد یکی از مظلوم‌ترین بازارهای کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز و با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رئیس اتاق اصناف شهرستان بویراحمد، اتحادیه‌ها و بازاریان شهر یاسوج نشست مشترکی در راستای تسهیل امور بازار برگزار شد.

داریوش دیودیده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان این‌که بازار کهگیلویه و بویراحمد یکی از مظلوم‌ترین بازارهای کشور است افزود: تمامی تلاش‌های مجموعه صنعت، معدن و تجارت متوجه بازار و فعالان اقتصادی و تولیدی خواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه قانون جدید نظام صنفی توجه ویژه به اصناف و فعالان اقتصادی دارد و به نفع بازار تقویت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بخش عمده‌ای از کالا از خارج از استان و با صرف هزینه و وقت زیاد و افزون بر آن کرایه حمل و نقل وارد استان می‌شود و با این وجود شرایط قیمت آن پایین‌تر از استان‌های دیگر است که این خود جای مسرت و تقدیر دارد.

دیودیده گفتاذعان داشت: نهادهای دولتی باید به کمک بازار آیند و در مواردی همچون دریافت عوارض و مالیات نگاه‌های حداکثری جهت اخذ این مالیات‌ها وجود نداشته باشد تا از این طریق زمینه فعالیت و باروری بازار استان در جهت خدمت به مردم به خوبی فراهم آید.

وی با بیان این‌که مجمع نمایندگان استان دیدی وسیع و اشرافی کامل بر شرایط بازار استان دارد، افزود: امید است با این حسن توجه و با همکاری دستگاه‌های مختلف دخیل در امورات بازار فصلی جدیدی برای فعالان و کسبه و اصناف استان فراهم آید.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست نفت و مالیات را دو رکن اساسی در تأمین منابع مالی دولت دانست.

غلام‌محمد زارعی افزود: بازاریان به عنوان بخش اعظمی از بدنه جامعه ما در این شرایط خاص کشور نقشی مهم و بی‌بدیل ایفا می‌کنند.

زارعی پیگیری و حل مشکلات بازار و بازاریان را یکی از رسالت‌های اصلی خود عنوان کرد و گفت: مشکلات اصناف استان را چه در سطح کلان در حوزه‌های وزارتی و در استان با تشکیل کارگروهی تخصصی به جد پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/ذ۳۰

منبع : خبرگزاری فارس