امام جمعه لنده با اشاره به برنامه‌ تلویزیونی ایل سوگوار گفت: برنامه تلویزیونی ایل سوگوار ارزشمندترین حرکت صداوسیمای مرکز دنا برای ساماندهی عزاداری‌های سنتی استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل امشب در اجتماع بزرگ و پرشور عزاداران حسینی که در قالب برنامه تلویزیونی ایل سوگوار در لنده برگزار شد، اظهار داشت: راه‌اندازی کاروان سوگواری سرور و سالار شهیدان در قالب برنامه‌های تلویزیونی گامی مؤثر در جهت نشر و انتقال ارزش‌های حماسه‌ حسینی اشت.

وی با تقدیر از عملکرد خوب صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از کارهای ارزشمند صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد در یکی دوسال اخیر راه‌اندازی برنامه ایل سوگوار است.

امام جمعه لنده گفت: برنامه ایل سوگوار به معرفی آیین‌ها و آداب و رسوم عزاداری در کهگیلویه و بویراحمد می‌پردازد که هم اجر معنوی دارد و هم سبک و شیوه عزاداری مردم استان را معرفی می‌کند.

کیانی‌اصل تصریح کرد: شور حسینی در اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در لنده نشان از  ریشه عشق به حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش در دل‌ها و قلوب پاک مردم این شهرستان دارد.

وی افزود: مهمترین پیام عاشورا زنده‌نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر است که به عنوان هدف قیام معرفی شده‌ است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: دلیل قیام امام حسین (ع) احیای دوباره اسلام و ارزش‌های ناب اسلامی و جلوگیری از انحراف دین بوده که با خون خود آن را ضمانت کرد.

کیانی‌اصل تاکید کرد: همه اعمال نیک انسان در مقابل فریضه امر به معروف و نهی از منکر همانند یک قطره در مقابل دریاست و این نشان‌دهنده اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه لنده یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی است و همه باید سعی کنند که این فریضه واجب را  به درستی انجام و در جامعه گسترش دهند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/غ۳۰

منبع : خبرگزاری فارس