استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنجیره اقتصادی که بخش کشاورزی در استان می‌تواند ایجاد می‌کند در هیچ بخش دیگری قابل دستیابی نیست.

سیدموسی خادمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: برای توسعه و ایجاد رونق اقتصادی در کشور بخش کشاورزی با فاصله بسیار زیاد نسبت به بخش‌های دیگر در اولویت قرار دارد.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این نقش در کهگیلویه و بویراحمد نیز با فاصله بسیار زیادی از بخش‌های دیگر قرار دارد چراکه در این استان همه استعدادها و ظرفیت‌های حوزه کشاورزی به اضافه نیروی انسانی علمی و باتجربه وجود دارد.

خادمی کشاورزی را موتور محرکه اقتصاد کشور و استان دانست و گفت: با ایجاد معاونت صنعتی و اقتصادی در جهاد کشاورزی انتظار می‌رود کشاورزی با تغییر رویکردها نقش خود را بیش از گذشته در شکوفایی اقتصادی ایفا کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد انجام برخی فعالیت‌های خرد از جمله ساخت سدهای کوچک را در رسیدن به اهداف در کوتاه‌مدت و میان‌مدت مؤثر دانست و گفت: از سوی دیگر باید بیش از گذشته موضوع تخصیص آب به استان را جدی بگیریم چراکه بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف دام، شیلات، منابع طبیعی و امور عشایر بیش از هر چیز به آب کافی نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه بهترین زنجیره اقتصادی را باید در کشاورزی جست‌وجو کرد، از قابلیت‌های بالای استان در این زنجیره از جمله بخش‌های دام و طیور و شیلات و باغداری و زراعت سخن به میان آورد.

خادمی مکانیزه کردن حوزه شیلات و باغات را از نیازهای اساسی در این بخش دانست و گفت: اصل مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم برطرف کردن دغدغه نیروی انسانی در بخش کشاورزی از جمله در پرداخت مطالبات و دیون است که به جد پی‌گیر آن هستیم.

انتهای پیام/۲۵۷۱/غ۳۰

منبع : خبرگزاری فارس