معاون فرهنگی و هنری ستادعالی مساجد گفت: نظام‌مند کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در چارچوب آئین‌‌نامه‌ها و مقررات جزو اولویت‌های جدی ستاد عالی مساجد است.

مرتضی طاهریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج ساماندهی و سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی مساجد کشور را جزو اولویت‌های فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد عنوان کرد.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد به حوزه صدور مجوز فعالیت‌ها در ستاد عالی مساجد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مقدمات اعطای مجوز به نشریات تجربی را با توجه به آیین‌نامه ابلاغی فراهم کردیم که به نوعی نظام‌مند کردن فعالیت‌ها در چارچوب آیین‌نامه‌ها و مقررات جزو اولویت‌های جدی این ستاد است.

وی بیان داشت: اعطای مجوز به نشریات تجربی، کتابخانه‌ها، تولید و باز تولید آثار فرهنگی و هنری اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جزو برنامه‌های حوزه معاونت فرهنگی و هنری ستاد عالی است.

این مسئول فرهنگی و هنری کشور گفت: با توجه به این‌که در سال‌های اخیر جشنواره‌های مختلف فرهنگی و برنامه‌های هنری توسط ستاد عالی مساجد کشور برگزار می‌شود از این‌رو باید این آثار به عنوان توانمندی‌های موجود در بین اعضای کانون‌ها عرضه شود که در این راستا کارهایی صورت گرفته و در حال پیگیری است.

طاهریان در ادامه به اقدامات صورت گرفته توسط حوزه فرهنگی این ستاد به منظور تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌های مساجد اشاره و اظهار کرد: ستاد عالی مساجد در سال‌های اخیر توجه به حوزه کتابخانه‌ها را به عنوان اولویت جدی موردنظر قرار داده و در این راستا ساماندهی ویژه‌ای در این زمینه صورت گرفته است.

وی اعطای مجوز رسمی به کتابخانه‌های مساجد را از این اقدامات دیگر این ستاد دانست و گفت: ستاد عالی مساجد به دنبال هویت‌بخشی بیشتر به کتابخانه‌های مساجد است.

طاهریان افزود: قریب به ۱۰ هزار کتابخانه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تاسیس شده که این تعداد شامل کتابخانه‌های باز و مخزن‌دار هستند.

این مسئول فرهنگی و هنری تعداد کتابخانه‌های مخزن‌دار را بیش‌از ۵ هزار مورد دانست و بیان داشت: این کتابخانه‌های مخزن‌دار در حال ساماندهی و سازماندهی مجدد هستند و تاکنون بیش ‌از یک‌هزار مجوز برای کتابخانه‌های مخزن‌دار صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سالیان اخیر سالانه بالغ بر ۴ میلیارد تومان برای کتابخانه‌های مساجد کتاب خریداری می‌کند.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد گفت: امسال نیز تجهیزات کتابخانه‌ای پیش‌بینی شده که اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در اختیار استان‌ها جهت تجهیزات کتابخانه اختصاص داده شد.

طاهریان تهیه نرم‌افزار کتابخانه‌ای برای کتابخانه‌های زیرپوشش را از دیگر اقدامات ستاد عالی مساجد در راستای حمایت از این مکان‌ها دانست و گفت: نرم‌افزار کتابخانه‌ای برای تعدادی از کتابخانه ارسال شده و برای دیگر کتابخانه‌ها در آینده‌ای نزدیک ارسال می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/ح۳۰

منبع : خبرگزاری فارس