یاسوج – ایرنا – مدیرکل بیناد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح هادی در روستاهای این استان براساس میزان مشارکت اهالی روستا ها انجام می شود.

محمد خانی نوذری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این تصمیم با توجه به تجربه های موفق سال های قبل و مشارکت کردن روستاییان در اجرای طرح هادی روستایی و مراقبت آنان از ابنیه عمرانی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این روستا احداث کرده گرفته شده است.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد مردم در روستاها زندگی می کنند که باید با توزیع عالانه اعتبارات امکانات لازم را برای آنان فراهم کرد.

خانی نوذری اظهار کرد: اجرای طرح هادی روستایی دارای مزایای متعددی است که به دلیل فراهم شدن طرح های زیربنایی و روبنایی در روستاها، محصولات تولید شده از سوی روستاییان نیز دارای ارزش افزوده خواهند شد و این امر به رونق اقتصادی در روستاها کمک می کند.

وی اصلاح معابر روستایی و ساماندهی جداول و فاضلاب ها به منظور کاهش اثرات مخرب زیست محیطی را از سایر مزایای اجرای طرح هادی در روستاها اعلام کرد.

خانی نوذری ایجاد فضای سبز و احداث مراکز تفریحی عمومی در برخی از روستاها را از دیگر مزیت های طرح هادی روستایی برشمرد و افزود: با اجرای این طرح و ارایه خدمات مناسب در روستاها مهاجرت به شهرها کاهش یافته و این روند معکوس می شود.

مدیرکل بیناد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت:در اجرای طرح هادی روستاها معابر اصلی، مکان های عمومی شامل مدارس، گلزار شهدا و سایر نقاطی که به صورت عمومی از آنها استفاده می شود در اولویت کاری هستند.

۶۷۱/۷۵۳۳

انتهای پیام /*

Contact the editor: <a href="mailto:' newsroom@.ir

منبع : خبرگزاری ایرانا