دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید تلاش شود که امر به معروف و باورهای دینی و مذهبی در جامعه تقویت و نهادینه شود تا آسیب‌ های اجتماعی کاهش و جامعه از گرفتار شدن در فساد اخلاقی و هنجارشکنی نجات یابد.

به گزارش خبرنگار  پایگاه اطلاع رسانی سپاه فتح از باشت، سرهنگ اصغر حبیبی در این نشست، ضمن مقدم شماردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر سایر فریضه ها بیان داشت: ما باید با آموزش صحیح برخورد مناسب با افراد جامعه در جهت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر طعم شیرین این فریضه را به همه افراد جامعه بچشانیم، چرا که چهره خشن این فریضه در ذهن بسیاری از افراد جامعه باقی مانده است.

وی افزود: از مهمترین هدف قیام عاشورا و نهضت خونین امام حسین (ع) تحکیم، تعمیق و تحقق دین و امور با فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود تا بوسیله آن از دشمنان انتقام گرفته شود و برای دیگران هم سایر فرایض الهی در جامعه جاری گردد.

وی با تاکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، ابراز داشت: تذکر لسانی باید طوری سازماندهی شود که اثرات مثبتش را در جامعه بگذارد نه اینکه اثر منفی داشته باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ادامه سخنان خود به جایگاه رفیع این فریضه الهی اشاره کرد و گفت: فلسفه امر به معروف و نهی از منکر همگان را به ایمان و عمل صالح سفارش کردن و سوق دادن جامعه به سمت ارزش های الهی است، لذا همه در این زمینه تکلیف و وظیفه داریم.

سرپرست اسبق سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: استمرار در معروف، جلوگیری از افراط و تفریط و ایجاد جاذبه در آن از مسائلی است که در بحث امر به معروف و نهی از منکر همواره باید مد نظر قرار داد.

حبیبی ادای امر به معروف و نهی از منکر را تنها فریضه ای عنوان کرد که شخص ادا کننده آن نیاز نیست خود عمل کننده باشد یعنی همه مردم حتی افراد گناهکار هم می توانند امر به معروف و نهی از منکر کنند.

 

انتهای متن/

منبع : سپاه فتح استان ک-و-ب