امام جمعه چرام گفت: امروز بیش از هر شعار دیگری به "هیهات منا ‌الذله" نیازمند هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجت‌الاسلام جعفر طزری پیش از ظهر امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان ضمن گرامی‌داشت سالروز یوم‌الله ۱۳ آبان فرا رسیدن ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه غلبه حق بر باطل را تسلیت گفت و تقدیر و تشکر کرد از همه کسانی که با حضورشان در راهپیمایی، این روز را گرامی داشتند و بار دیگر اعلام برائت و انزجار خود را از استکبار جهانی و در راس آمریکای جنایتکار اعلام کردند.

امام جمعه چرام با اشاره به این فرمایش امام راحل که «۱۳ آبان ماه یوم‌الله است»، اظهار کرد: اگر به تاریخ انقلاب اسلامی نگاه کنید، چند روز مهم را به نام یوم‌الله قرار داده‌اند، در قرآن شریف هم خداوند در سوره مبارکه ابراهیم اشاره به یوم‌الله دارد.

وی گفت: یکی از این روزها ۱۳ آبان است،تعدادی دانشجو به صورت خودجوش زمانی که کسی جرات نمی‌کند به آمریکا مرگ بگوید، سفارت آمریکا را که در اصل لانه جاسوسی بود تسخیر می‌کنند و حق را بر باطل نشان می‌دهند.

طزری با تاکید بر این مطلب که ستیز ما با آمریکا نه فقط بحث آمریکا است بلکه طبق قرآن کریم خداوند با استکبار مبارزه کرده و استکبار را لعن و نفرین کرده است، یادآور شد: نماد استکبار در قرآن فرعون است و خداوند وقتی از فرعون صحبت می‌کند او را لعن می‌فرستد.

وی با اشاره به اینکه زمزمه‌هایی صورت گرفته مبنی بر اینکه اگر می‌خواهیم مشکلاتمان برطرف شود، یک کلید بیشتر نداریم و آن هم رابطه با آمریکا است، گفت: آمریکا امروز برای اینکه سقف بدهی‌هایش را بتواند بالا ببرد، دو هفته تمام ارگان دولتی آن تعطیل است تا با کنگره مذاکره کرده و کنگره اجازه بدهد.

خطیب جمعه چرام خاطرنشان کرد: آمریکا به جز زبان مقاومت، زبان دیگری را نمی‌فهمد و تنها راه حل خروج از بحران این است که مشکلات داخلی‌مان را خودمان بر طرف کنیم.

وی در پایان با اشاره به قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) گفت: ما امروز بیش از هر شعار دیگری به “هیهات منا ‌الذله”حسین بن علی (ع) نیازمندیم که حاضر شد سرش بالای نی برود ولی تن به ذلت ندهد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۲/ل۳۰

منبع : خبرگزاری فارس