یاسوج – ایرنا – امام جمعه موقت یاسوج با تبریک فرارسیدن ۲۰ جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: اسوه بودن این بانوی بزرگوار تنها مختص موارد خاصی نیست بلکه در تمام زمینه ها شامل ابعاد مختلف زندگی، شخصیتی، علمی، مذهبی و ولایتمداری بهترین الگو و سرمشق خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه های نماز جمعه یاسوج افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) علاوه بر آنکه بهترین اسوه برای بانوان است الگو و سرمشق مناسبی برای مردان نیز به شمار می رود.

وی بیان کرد: در مورد مقام و منزلت والای حضرت فاطمه زهرا (س) همین بس که پیش از پیامبر گزامی اسلام (ص) و سایر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وارد بهشت می شود و حضرت مهدی (عج) نیز این بانوی بزرگوار را بهترین اسوه برای خود معرفی کرده است.

موسوی اعظم با اشاره به اینکه مساجد کارکردهای متفاوتی دارند، اظهار کرد: نباید در که استانی صددرصد شیعه است مساجد تنها برای برگزاری مجالس ترحیم ساخته شوند.

وی عنوان کرد: هر چند که برگزاری مراسم های ترحیم در مساجد دارای فضایل چشمگیر و اجر و ثواب قابل توجهی است ولی نباید این امر جزو اهداف اصلی حضور در مساجد باشد.

موسوی اعظم ابراز داشت: نباید دلایل غیرواقعی و بی پایه و اساس مانع حضور گسترده قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد در مساجد این استان شود.

وی افزود: جایگاه مسجد بالاتر از حسینیه است و بر اساس آیات و روایات متعدد نیز اجر و ثواب ساختن مسجد بیشتر از ساخت حسینیه خواهد بود.

۷۵۳۵/۶۷۱

انتهای پیام /*

Contact the editor: <a href="mailto:' newsroom@.ir

منبع : خبرگزاری ایرانا