با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد طرح آبرسانی به ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دره‌خواجه قلعه‌رئیسی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدموسی خادمی عصر امروز طی آیینی طرح آبرسانی به اراضی ۴۰۰ هکتاری دره‌خواجه از توابع قلعه‌رئیسی را افتتاح کرد.

در این مراسم استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که امروز مهم‌ترین بخش برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد کشاورزی است، اظهار کرد: این استان همه امکانات بالقوه برای توسعه این بخش را در خود دارد که با اندک توجه بیشتر مسئولان و البته همراهی بیشتر مردم در آینده شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این بخش از توسعه خواهیم بود.

رئیس شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار کرد: کل اعتبار برای آبرسانی به این دشت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که امیدواریم در راستای استفاده بهینه از این اراضی توسط کشاورزان و مسئولان گام‌های مؤثری برداشته شود.

خادمی در این سفر یک روزه همچنین با حضور در جمع خانواده شهیدان تقوی از مادر این دو شهید بزرگوار تقدیر کرد.

بازدید از کارخانه آجر دهدشت از دیگر برنامه‌های سفر خادمی به شهرستان کهگیلویه بوید که اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این کارخانه با مشارکت ۵۰ درصد بانک و ۵۰ درصد بخش خصوصی در حال ساخت است که استاندار تأکید ویژه‌ای برای تکمیل هر چه سریع‌تر آن داشت.

همچنین سه طرح گازرسانی به سه روستای سرگر، لیرتلخک و ادرکان از توابع شهرستان کهگیلویه در این سفر یک روزه استاندار به بهره‌برداری رسید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم یکی از اولویت‌های دولت برای خدمت به مردم در مناطق محروم را گازرسانی عنوان کرد و گفت: با گازرسانی به این مناطق پوشش جنگلی بیش از گذشته در امان خواهد بود و مردم در حاشیه جنگل‌ها از گاز به عنوان سوخت اصلی در کارهای روزمره استفاده می‌کنند.

وی اعتبارات گازرسانی به این روستاها را ۶۳۰ میلیون تومان اعلام کرد که تعداد چهار هزار و ۲۰۰ نفر در قالب تعداد هزار و ۵۰ خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

در این سفر یک‌ روزه همچنین از بهسازی و آسفالت قطعه اول راه روستایی شهسواری به سربیشه و ده‌تل در دیشموک که از مسیر ۱۱ کیلومتری، مسافت ۸ کیلومتر آن آسفالت شده، بهره‌برداری به عمل آمد.

انتهای پیام/۲۵۷۱/غ۳۰

منبع : خبرگزاری فارس