امام جمعه بهمئی گفت: اصالت دانشجویی چیزی جز دانش‌افزایی و توجه به معنویات نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، حجت‌الاسلام سید رحمت‌الله سیادت ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: یکی از معانی تقوا این است که انسان همیشه در جهاد اکبر فعال باشد که مصداق واقعی جهاد اکبر مبارزه با هوای نفس است.

وی با اشاره به ارجحیت جهاد اکبر بر جهاد اصغر توسط پیامبر (ص) افزود: ما نیز باید از ائمه الگو بگیریم، همان‌‌گونه که در ۸ سال دفاع مقدس و در جنگ سخت که همان جهاد اکبر بود حضور فعال داشتیم و به پیروزی‌های لازم رسیدیم.

سیادت تصریح کرد: جهاد اصغر که همان جهاد با کفار است شرایط خاصی دارد و بر همه واجب نیست ولی جهاد اکبر بر همه واجب است و زمان و شرایط خاصی ندارد.

وی گفت : جهاد با نفس همیشگی است و همه مجاهدان در جهاد اصغر در هر صورتی اعم از شهادت، جانبازی، مفقودی و اسارت نزد خدا و مردم قابل احترام هستند.

امام جمعه بهمئی ادامه داد: در جهاد اکبر باید پیروز شویم تا نزد خداوند مورد احترام قرار گرفته و میدان جهاد اکبر مبارزه با شیطان بوده و ابزار آن یعنی هوای نفس که بسیار قوی است و غنایمی که در آن به دست می‌آوریم بسیار باارزش است چراکه هم دنیا و هم آخرت به دست می‌آید.

وی گفت: در جهاد اصغر مجاهدین روبروی دشمن قرار می‌گیرند اما در جهاد اکبر مبارزه با دشمن بسیار سخت است زیرا دشمن قابل مشاهده نیست.

سیادت اظهار کرد: در هجوم نظامی تله خاک و زمین است اما در جهاد اکبر شیطان طمع به اخلاق و دین می‌کند و قصد دارد دین ما را از ما بگیرد.

خطیب جمعه بهمئی افزود: جهاد اصغر جنگ در مرزهای جغرافیایی است اما در جهاد اکبر این خطر درون خانه‌ها بوده و مرز نمی‌شناسد.

سیادت با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو پیشاپیش به تمامی دانشجویان این روز را تبریک گفت و افزود: دانشجو باید اصالت و هویت دانشجو بودن خود را حفظ کند که این هویت چیزی جز دانش‌افزایی و معنویت نیست.

وی مطالبات دانشجویی را علم و معنویت، پیروی از ولایت، عدالت‌طلبی و استقلال‌خواهی عنوان کرد و گفت: باید به خواسته‌های دانشجویان اهمیت داده و برای آن‌ها ارزش قائل شویم.

امام جمعه بهمئی از مردم خواست که وام‌های اشتغال‌زایی را در قبال همان نیازی که درخواست می‌کنند، مصرف کنند تا دچار مشکل نشوند و همچنین بنا بر فتوای مراجع مصرف وام در غیر جای خود خلاف شرع است.

انتهای پیام/۸۲۰۱۴/غ۳۰

منبع : خبرگزاری فارس