امام جمعه لنده با اشاره به روز زن و میلاد حضرت فاطمه(س) گفت: با ظهور اسلام و میلاد حضرت فاطمه(س)، اسلام به وجود زنان در جامعه شخصیت بخشید و بزرگی و عظمت را نصیب آن‌ها کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته لنده با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی گفت: مهریه یکی از شروط اصلی ازدواج بوده و جدای از طلاق است.

وی عنوان کرد: این بدان معنا بوده که زن بعد از ازدواج هروقت که اراده کند می‌تواند آن را مطالبه و دریافت کند.

امام جمعه لنده در ادامه به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: روز ۲۹ فروردین مزین شده به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران که نمادی از صلابت و پایمردی ایران در حفاظت از مرزهای ابی و خاکی است.

کیانی‌اصل تصریح کرد: ارتش در کنار سپاه و نیروی انتظامی یکی از ارکان اصلی حفاظت از نظام و انقلاب بوده و باید در این راه تقویت شود.

این مسئول افزود: وظیفه پاسداری از تمامیت ارضی ملی و میهنی در برابر  تهاجمات دشمنان قسم خورده در زمان  پیروزی انقلاب و پس از آن در جنگ تحمیلی با حضور ارتش رنگ و بویی خاص به خود گرفت و ایران اسلامی را با اقتدار در پاسداری از مرزها همراهی کرده است.

امام جمعه لنده یاد آور شد: شاهد حضور و پایمردی ارتش در دفاع از انقلاب و نظام، تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید و ۲۰۰ هزار جانباز و رزمنده است که اقتدار روز افزون و صلابت و پایمردی در مسیر انقلاب را به ارمغان آورده است.

کیانی‌اصل به سالروز تولد ام ابیها فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: خداوند متعال نعمت‌های فراوانی بر پیامبر ارزانی بخشیده از جمله پیروزی در جنگ‌ها، نزول قرآن، فتوحات بسیار و برای هرکدام یک وظیفه قرار داده، ولی با تولد حضرت فاطمه(س) دو وظیفه شکرگذاری و قربانی کردن را بر پیامبر واجب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری این روز به نام روز زن فرصتی برای قدردانی از زحمات مادرانی است که در مسیر تربیت و رشد انسانیت در جامعه قدم برداشته و وظیفه مادری خویش را به نحو احسن انجام می دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده گفت: زن علاوه بر حضور فعال در اجتماع، در دامن خود مردان بزرگی را پرورش می‌دهد و آن‌ها را به معراج رهنمون می سازد که این مهم‌ترین خصوصیت زنان بزرگ عالم بوده و هست.

این مسئول ابراز داشت: اسلام جایگاه رفیع و بلند مرتبه‌ای برای زن برشمرده و به آن شخصیت بخشیده است.

کیانی‌اصل با تبریک میلاد با سعادت حضرت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با تأسی و الگو پذیری از جدش امام حسین(ع) و با تحمل رنج و مشقت فراوان اسلام را به عنوان مکتب رهایی بخش جهان قرار داده است.

وی در ادامه به سالروز تشکیل سپاه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در خصوص سپاه فرمودند« اگر ما سپاه را نداشتیم و یا اگر ضعیفش را داشتیم قادر به دفاع از انقلاب نخواهیم بود.

امام جمعه لنده عنوان کرد: سپاه مولود انقلاب بوده و در پاسداری از انقلاب و نظام رشادت‌های بسیار انجام داده است.

این مسئول اضافه کرد: سپاه علاوه بر پاسداری از انقلاب و نظام وظیفه ساماندهی ارتش ۲۰ میلیونی و دفاع از مظلومان (سپاه قدس) را بر عهده داشته و تاکنون اقدامات قابل توجه و بسیار خوبی انجام داده است.

کیانی‌اصل اذعان داشت: در حق سپاه همین جمله بنیانگذار انقلاب کافی است که فرمودند «اگر سپاه نبود کشور هم نبود».

وی در پایان به هفته سلامت اشاره کرد و متذکر شد: اگر سیاست‌های کلی سلامت که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده‌ به مرحله اجرایی برسد رشد و تکامل سلامت و بهداشت را در کشور شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/ن۴۰

منبع : فارس نیوز