استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استقلال ادارات شهرستان لنده باید هر چه سریعتر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سید موسی خادمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان لنده با تبریک دهه فجر گفت: امام خمینی(ره) برای شکل‌گیری انقلاب و پیشرفت نظام اسلامی برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه داشتند.

وی با بیان این‌که اعمال و رفتار امام برای همه درس بوده است افزود: کادر سازی و نهادسازی از مهمترین رفتارهای استراتژیک امام خمینی(ره) در شکل‌گیری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده است.

استاندار گفت: در همه زمینه‌ها حتی حوزه سیاست‌گذاری نظام نهادسازی و کادر سازی را انجام داد و برای تسریع در تصمیمات مهم و حساس کشور فرمان تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام را دادند که امروزه برکات و آثار آن را در جامعه می‌بینیم.

خادمی تصریح کرد: رصد رفتار و اخلاق امام می‌تواند برای هر یک از ما یک درس و عبرت بزرگی باشد و مدیر باید سعی کند به قدر وسع خود به این شناخت و معرفت برسد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شهرستان لنده گفت: مهمترین و شاید اثر بخش‌ترین ویژگی شهرستان لنده مستعد بودن و خلاق بودن نیروهای جوان و کارآمد بوده که در پیشرفت آن نقش به‌سزایی دارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عدم توسعه یافتگی شهرستان لنده افزود: شهرستان لنده حقی بیش از این داشته چرا که شهرستان‌ اولین‌ها بوده و باید بیش از این به آن رسیدگی می‌شد و خیلی دیر به حق خود یعنی شهرستانی دست پیدا کرد.

وی افزود: عدم توسعه نیافتگی شهرستان لنده به این منظور نبوده که منابع طبیعی لازم را ندارد بلکه می‌طلبد با تفکر راه‌ استفاده صحیح از منابع و امکانات را در پیش گیرد تا به توسعه واقعی خود دست یابد.

خادمی تصریح کرد: ما قبل از ایجاد کار باید فرهنگ کار را در میان مردم گسترش دهیم تا بدانند که با ایجاد یک شغل مناسب می‌توان به مقصود و هدف خود برسند.

وی افزود: شهرستان لنده شهرستانی نوپا بوده و تا صنعتی شدن فاصله دارد ولی می‌شود با اولویت‌بندی درست زمان و منابع محدودیت‌ها را مدیریت کرد.

این مقام عالی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: تعدد پروژه‌ها یکی از عواملی است که باعث شده امروزه پروژه‌ها ناتمام بسیاری در سطح وجود داشته باشد و نتوانیم آن‌ها را در موعد مقرر به سرانجام برسانیم.

خادمی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ پروژه عمرانی در سطح استان وجود دارد گفت: خرد شدن اعتبارات بزرگترین ضربه را به ما می‌زند و باید در انتخاب و راه‌اندازی پروژه‌ها مصلحت را بر خواسته‌ها مقدم داریم تا بتوانیم در این زمینه گام مؤثری برداریم.

وی یادآور شد: اولویت در تخصیص اعتبارات باید پروژه‌های دارای پیشرفت ۸۰ درصد به بالا باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حل مشکلات راه و آبی کردن اراضی کشاورزی محور اصلی کار خواهد بود.

خادمی افزود: استقلال ادارات شهرستان لنده باید هر چه سریعتر انجام شود.

وی به تمرکز جمعیت در شهر اشاره کرد و گفت: تمرکز جمعیت درشهر با وجود مشکلات خود مزایای خوبی داشته چراکه باعث می‌شود سرانه خدمات پائین بیاید.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/ط۴۰

منبع : فارس نیوز