مراسم کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد با استقبال سرد مردم و مسئولان برگزار شد تا استاندار این استان با انتقاد شدید از مظلومیت فرهنگ، این نوع نگاه را به پر رنگ بودن مسائل سیاسی و شبه سیاسی مرتبط بداند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز مراسم انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد با استقبال سرد مسئولان و مردم در سالن ارشاد برگزار شد.

سید موسی خادمی در این مراسم با انتقاد شدید از بی‌توجهی به حوزه فرهنگ، اظهار کرد: مظلومیت فرهنگ را باید امروز در چنین آیینی دید و به حال این وضعیت در کهگیلویه و بویراحمد تاسف خورد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ اگر امروز در این سالن، تودیع و معارفه یک اداره درجه چندم هم بود، جای سوزن انداختن نبود ولی امروز که سرمایه‌های این استان اینجا جمع هستند، تعداد حاضران کمتر از ۴۰ نفر است که بخش زیادی از آنها خود نویسندگان و ناشرین هستند.

خادمی با انتقاد از این مظلومیت، گفت: برای همین است که گفته می‌شود، مشکل اصلی کهگیلویه و بویراحمد مسائل سیاسی و شبه سیاسی است.

وی از رسانه‌ها خواست تا به این مسائل بپردازند و این درد بزرگ را از تریبون‌های خود فریاد بزنند.

نماینده دولت یازدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد از عدم حضور روسای دانشگاه‌ها، روحانیون، مسئولان و دانشجویان در این‌گونه آیین‌ها انتقاد کرد و گفت: این نگاه به حوزه فرهنگ به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی تاکید کرد: به جد نگران این وضعیت هستم و حقیقتا این همه مظلومیت فرهنگ و سیاست‌زدگی این استان نگران‌کننده است.

* برگزاری مراسم کتاب سال حرکت قابل تحسینی است

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عوامل و موانع درون‌زای توسعه‌ نیافتگی این استان به ویژه در حوزه فرهنگ بسیار بیشتر از عوامل بیرونی است و در این زمینه نویسندگان، رسانه‌ها و همه صاحبان قلم و اندیشه باید بدون خستگی و ناامیدی در این راه تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، انتشار کتاب را یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی دانست و ابراز داشت: اگر چه توسعه کمی مهم است ولی توسعه کیفی نیز بسیار مهم بوده و نباید از آن غافل شد.

خادمی، انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد را حرکتی نوین دانست و برای برگزاری این مراسم از کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تیم کاری‌ وی قدردانی کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که اشتیاق‌ها به حوزه فرهنگ و کتاب بیشتر شود که شاید یکی از این راه‌ها برگزاری مراسمات بیشتری از این دست باشد.

وی اضافه کرد: تلاش در این زمینه نباید به انتخاب کتاب سال محدود شود بلکه مراسماتی چون انتخاب جوان‌ترین، مسن‌ترین و موضوعات خاص نیز می‌تواند در این حوزه موثر باشد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۵/ط۳۰

منبع : خبرگزاری فارس