استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ناشرین، نویسندگان و مولفان افتخارات و نخبگان هر جامعه ای هستند وانتشار کتاب و کتابخوانی یکی از شاخص‌های رشد و توسعه فرهنگی است.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ناشرین، نویسندگان و مولفان افتخارات و نخبگان هر جامعه ای هستند وانتشار کتاب و کتابخوانی یکی از شاخص‌های رشد و توسعه فرهنگی است.

دکتر سید موسی خادمی در نخستین آیین انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در تمام عرصه ها بخصوص فرهنگ اگر چه توسعه کمی مهم است ولی توسعه کیفی مهمتر و نباید از آن غافل شد.

به گفته استاندار، عرصه فرهنگ  سرآمد همه حوزه ها است و باید همه ابزار و امکانات را در حد مقدورات در این خصوص بکار گرفت و فرآیند و مکانیسمی را دنبال کرد که خروجی آن توسعه جامعه  باشد.

خادمی تاکید کرد: باید به صاحبان و فعالان حوزه فرهنگ که سرمایه های این عرصه هستند توجه داشت و آنها هم باید به دنبال تولید آثا ر فاخر، برجسته، پرمحتوا و نیاز روز جامعه باشند.

استاندار، همچنین با گله مندی از عدم حضور پررنگ مسئولین، نخبگان و دانشگاهیان در این آیین گفت: این مسئله نشان ازمظلومیت فرهنگ دارد و توجه و نوع نگاه به پررنگ بودن مسائل سیاسی وشبه سیاسی است .

خادمی با بیان اینکه، عوامل و موانع درون‌زای توسعه‌ نیافتگی این استان به ویژه در حوزه فرهنگ بسیار بیشتر از عوامل بیرونی است، تصریح کرد: در این زمینه نویسندگان، رسانه‌ها و همه صاحبان قلم و اندیشه باید بدون خستگی و ناامیدی تلاش کنند.

استاندار با اشاره به اینکه، باید کاری کنیم که روی آوری و میل به تولید آثار فرهنگی و کتاب بیشتر شود گفت: یکی از این راه‌ها برگزاری چنین آیین ها و به دنبال پیدا کردن جنبه ها و دلایل مختلف برای تشویق  بیشترفعالان  در این عرصه است.

استاندار به نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی هم تاکید کرد.

به گفته دبیر این همایش ،۵۰۰ اثر چاپ شده از سال ۸۲ تاکنون استان  طی یکسال گذشته احصاء  و ۱۸۶ عنوان کتاب از ۱۲۰ نویسنده  در بخشهای مختلف توسط هیات داوران بعد از ارزیابی انتخاب و نویسندگان آنها در این آیین مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین کتاب "کوچ، کوچ" – عطا طاهری بویراحمدی – به عنوان کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد .

ج/۲۳۸


منبع : سایت