رئیس درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۸۳ هزار نفر بیمه‌شده تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

اسحاق غلام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: مجموعه درمان کهگیلویه و بویراحمد خدمات بسیاری به مراجعین و بیماران در استان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به وجود کلینیک‌های تخصصی در استان ادامه داد: در شهر‌های یاسوج، کهگیلویه و گچساران هر کدام یک پلی‌کلینیک تخصصی مجهز وجود دارد که در این مراکز به بیماران این شهرستان‌ها خدمت‌دهی می‌شود.

رئیس درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دلیل ازدحام بیماران و مراجعین در کلینیک تامین اجتماعی در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها چیست، تصریح کرد: مهم‌ترین دلایل ازدحام در کلینیک‌های استان خدمات رایگان تامین اجتماعی است.

وی به سیستم نوبت‌دهی در این مراکز اشاره کرد و افزود: از دیگر عوامل این ازدحام و شلوغی در این مراکز نبود سیستم نوبت‌دهی است که با تمهیدات صورت گرفته این سیستم در حال راه‌اندازی است و با نصب این سیستم بسیاری از مشکلات مراجعین این مراکز برطرف خواهد شد.

غلام‌پور در ادامه اظهار داشت: ظرفیت بیمه‌شد‌‌ه‌گان تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۸۳ هزار نفر است ولی تعداد مراجعین به این مراکز بیش‌ از ظرفیت بیمه‌شدگان در استان است.

وی گفت: به این تعداد بیمه ‌شده تامین اجتماعی در استان به صورت صف‌بندی خدمات ۱۰۰ در‌صد رایگان ارائه می‌شود.

غلام‌پور به تعداد پزشکان مستقر در این کلینیک‌ها اشاره کرد و گفت: در کلینیک تامین اجتماعی یاسوج هشت پزشک عمومی مستقر است و کمبود پزشک در این مرکز وجود ندارد.

رئیس درمان تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هر ماه آمار به ما گزارش داده می‌شود و با برگزاری جلسات و نشست‌ها مشکلات و موانع موجود در این مراکز را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در جهت رفع آن‌ها تلاش می‌کنیم.

این مسئول به شلوغی در آزمایشگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای که با پزشکان انجام شد به این نتیجه رسیدیم که پزشکان فقط در موارد ضروری و اورژانسی بیمار را به آزمایشگاه ارجاع دهند تا از تجمع و ازدحام زیاد مراجعین به آزمایشگا‌‌ه‌ها در استان جلوگیری شود.

وی به دیگر مرکز تخصصی در مرکز استان اشاره کرد و گفت: کلینیک تخصصی شهدای گمنام دومین کلینیک در یاسوج است که روزانه و به خصوص در فصل زمستان بیماران زیادی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/م۳۰

منبع : خبرگزاری فارس