گچساران – ایرنا – استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد گفت: اخلاق اسلامی کوتاه ترین راه برای دستیابی به سعادت در زندگی دنیوی و اخروی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی چهارشنبه شب در آیین مناجات شعبانیه و گرامید اشت شهدای گمنام در شهر دوگنبدان افزود: کاهش آسیب های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده و داشتن زندگی با طول عمر و همراه با سلامتی در گرو پیاده کردن نشاط اسلامی در خانواده ها است.

وی با اشاره به روایاتی از بزرگان اسلام درباره اهمیت داشتن زندگی با نشاط تصریح کرد: آسان گرفتن امور دنیوی ، گذشتن از فرصت های از دست رفته و برنامه ریزی برای ساختن آینده ای سالم و بانشاط مهمترین اصول اخلاق اسلامی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد تصریح کرد: مراعات سبک زندگی اسلامی به عنوان نسخه نجات بخش در زندگی خانوادگی و داشتن مهارت برای تربیت اسلامی فرزندان در جامعه اسلامی ضروری است.

راشدیزدی صبر و پایداری در برابر مشکلات را از مهمترین ویژگی های مسلمانان دانست و افزود: در صورت بهره گیری کامل از دستورات اسلامی در زندگی عملی ملت های اسلامی همواره در تمام زمینه ها پیشتاز توسعه و پیشرفت خواهند بود.

وی با اشاره به اصول اعتقادی شیعه به منجی آخرالزمان این مساله را یکی از زمینه های امید به آینده در دل مومنان ذکر کرد.

راشد یزدی ابراز داشت: شیعیان همواره و به ویژه در ماه پر نور و سرور شعبان با انتظار فرج زمینه را برای ظهور امام عصر (عج الله) فراهم کنند.

آیین پرفیض مناجات شهبانیه در بوستان شهدای نفت چهارشنبه شب با حضور پرشورمردم خداجو و ولایتمداردرکنارتریت پاک شهدای گمنام این شهر برگزار شد.

۸۱۴۳/۶۷۱

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
<a href="mailto:' newsroom@.ir

منبع : خبرگزاری ایرانا