رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱۰۰ میلیار ریال به طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته که ۷۰ میلیارد ریال از این مبلغ هزینه شده است.

رضا چمن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اظهار داشت: از محل درآمد یارانه‌ها در سال جاری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال به بخش بهداشت و حوزه اجرای طرح تحول سلامت اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه از این مبلغ ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: این مبلغ به عنوان مبلغ اولیه به بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: در ادامه در میان دانشگاه‌های کشور و بر اساس عملکرد این واحدها دیگر اقساط از محل یارانه‌ها به بخش بهداشت و درمان اختصاص می‌یابد.

چمن ادامه داد: این اعتبارات علاوه بر بودجه‌های جاری و معمول بهداشت و درمان بوده که در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های طرح تحول سلامت هزینه می‌شود.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر تعداد بیمارستان های قابل افتتاح در عنوان کرد: در حال حاضر دو بیمارستان در حال ساخت در گچساران وجود دارد که کی از این مراکز توسط شرکت نفت احداث می‌شود و دیگر بیمارستان نیز که وزیر بهداشت از ان بازدید کرد با پیشرفت ۷۷ درصدی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج نیز با درصد پیشرفت ۸۰ درصدی تا تیرماه ۹۵ به احتمال زیاد افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۱۴/ن۲۰

منبع : فارس نیوز