حاج زارع، در مراسم ۱۶ آذر دانشگاه یاسوج دلیل نیامدن ۲ ساله اش در دانشگاه را عهدی دانست که با خود برای نرفتن به دانشگاه بست/ اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای تغذیه دانشگاه یاسوج!

زارعی در دانشگاه یاسوجسایت مردم استان (ک و ب)؛ مراسم روز گذشته همزمان با دانشگاه های کشور در برگزار شد.

عصر ۱۶ آذر سالن اجتماعات شهید چمران، هر چند شاهد حضور همه دانشجویان دانشگاه یاسوج نبود اما حتی راهروهای سالن نیز پر شده بود و جمعیتی نیز دم درها سرپا گوش می دادند شاید بیشتر دانشجوهایی بودند که به خاطر حضور نیروهای غیر دانشجو در سالن جایی برای نشستن پیدا نکرده بودند.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی پس از ۲ سال به دانشگاه یاسوج پا نهاد.

غلام محمد که میهمان ویژه برنامه ۱۶ آذر دانشگاه یاسوج بود در ابتدای سخنانش خود به دلایل نیامدن ۲ ساله اش در دانشگاه یاسوج اشاره کرد.

هر چند این پاسخ زارعی دانشجویان را قانع نکرد و باعث شد که تا آخر برنامه چندین بار ازاو در این مورد سوال کنند اما زارع در این خصوص گفت: با خود عهد بستم وقتی به دانشگاه بیایم که فضای آرامش و نشاط در دانشگاه را شاهد باشم و حالا شاهداین شور و نشاط هستم به همین خاطر در دانشگاه حضوریافتم!

زارعی به لازمه های فضای دانشگاهی اشاره کرد و گفت: باید امروز در دانشگاه شاهد فضایی پر نشاط با حضور تشکل های دانشجویی گوناگونی باشیم.

وی افزود:دانشگاه یکی از کانون های امید بخش جامعه ما است و فردا متعلق به تلاش و حرکت جامعه دانشگاهی و دانشجویان است و محقق نمی شود مگر با این باور که دانشجویان عناصر با نشاط و روشنفکر و تحول آفرین هستند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز دانشگاه را در طراز دانشگاه و با کارکرد دانشگاه می خواهیم، همه دانشگاهیان باید در دانشگاه احساس کنند که منزلتشان محترم شناخته می شود و هیچ کس حق ندارد این منزلت را مورد بی حرمتی قرار دهد.

هر مسئولی که از دانشگاه فاصله بگیرد پرآسیب خواهد بود.!

وی در پاسخ به درخواست دانشجویان برای پاسخ گویی به وعده های داده شده در ۱۰۰ روز بعد قول مساعد داد و گفت: هر مسئولی که از دانشگاه فاصله بگیرد پرآسیب خواهد بود.

زارعی به پیگیری های خود در مورد دانشگاه یاسوج در دولت جدید اشاره کرد و گفت: تمام توانم را برای پیشرفت این دانشگاه به کار خواهم گرفت.

کمک ۳۰۰ میلیار تومانی وزارت علوم به تغذیه دانشگاه یاسوج

وی افزود: با پیگیری هایی که انجام دادم سقف بودجه دانشگاه ترمیم شد و  وزارت علوم بیش از۳۰۰ میلیارد تومان برای تغذیه دانشگاه کمک کرد!

این در حالی است که بودجه جاری وزارت علوم در سال برای همه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کل کشور، حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است!

مقابله زارعی با دانشجویان

نماینده بویراحمد و دنا در پاسخ به یکی از دانشجویان که علل عدم حضور او در دانشگاه پس از دو سال را جویا شد با عصبانیت گفت: به جای نقد سازنده و اصیل دچار پاره ای سازمان یافتگی های باندی نشویم، انتظار می رود منویات جریانات سیاسی در دانشگاه به عنوان تفکر دانشجو مطرح نشود!

وی افزود: به شما ( خطاب به دانشجوی سوال کننده) ماموریت دادند این حرف ها را بزنید. این حرکت های حرکت اقلیت در برابر اکثریت است. باید شان دانشگاه حفظ شود. اگربه دانشگاه نیامدم، به فکر دانشگاه بودم!

وقتی محیط دانشگاه مورد نقد من است، آمدن به محیط دانشگاه یعنی تایید وضع موجود!

سکوت زارعی در مورد فتنه

زارعی در پاسخ به سوال مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج که از او در مورد سران فتنه سوال کرد، هیچ پاسخی نداد و سکوت کرد.

وی در پاسخ به دانشجوی دیگری در مورد حمایت از سرپرست دانشگاه گفت: آقای میلی منفرد به من قول داد به محض اینکه از مجلس رای اعتماد بگیرم فردای آن روز گزینه ریاست دانشگاه یاسوج را معرفی کنید .

نماینده بویراحمد و دنا افزود: این افتخار بزرگی است که سومین رئیس دانشگاهی که در کشور تغییر کرد رئیس دانشگاه یاسوج بود و این کار بزرگی است.