فرماندار بهمئی از اجرای طرح جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، حجت‌الله دلشاد ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور فرماندار و دیگر اعضای در فرمانداری برگزار شد، گفت: ۶ تیرماه به نام روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اعلام شده و جلسه امروز نیز برای هماهنگ‌شدن دستگاه‌ها به ویژه نهاد‌های متولی این امر و برای اجرای برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد.

وی ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب می‌شود.

فرماندار بهمئی خاطرنشان کرد: همچنین مواد مخدر زمینه‌ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی است و بدین ترتیب مواد مخدر سلامت جامعه را نیز به خطر می‌اندازد.

دلشاد تصریح کرد: یکی از راه‌های تهاجم فرهنگی که امروزه در جامعه وجود دارد بحث اعتیاد است که موجب از بین رفتن ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی در جامعه می‌شود و جوانان را به انحراف می‌کشاند.

این مسئول ارشد اجرایی بهمئی اظهار کرد: اشاعه مواد مخدر و معتاد کردن جوانان از ترفند‌های کشور‌های سلطه‌گر است چراکه به خوبی می‌دانند وقتی نیروی جوان یک کشور معتاد و بی‌انگیزه باشد آن کشور پیشرفتی نخواهد داشت و به راحتی بر آن کشور مسلط می‌شوند.

وی به مهم‌ترین برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین برنامه اجرایی برای هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های آموزشی و هنری است که ترویج و اجرای این برنامه در شهرستان می‌تواند تاثیرات خوبی به دنبال داشته باشد.

دلشاد همچنین طرح جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر و پاکسازی محلات آلوده به این پدیده زیان‌بار را از برنامه‌های دیگر هفته مبارزه با مواد مخدر دانست.

فرماندار بهمئی افزود: نصب بنر و پارچه نوشته‌هایی با موضوع مبارزه با مواد مخدر و خطرات آن و برگزاری نمایشگاه عکس در سطح بهمئی از دیگر برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر است.

وی همچنین آگاهی عمومی از طریق رسانه‌ها، روحانیون و به ویژه ائمه جماعات را در این خصوص ضروری دانست.

دلشاد یادآور شد: جهت اجرای برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر برای ارتقای سطح آگاهی مردم و جلوگیری، مقابله و پیشگیری از این پدیده خانمان‌سوز باید همه ادارات و دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۸/م۳۰

منبع : فارس نیوز