استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر چه در این استان ضربه خورده‌ایم به واسطه اعمال و گفتار نادرست سیاسی‌کاران بوده که امروز وظیفه داریم جلوی رشد آن‌ها ار بگیریم.

سایت مردم استان (ک و ب) ؛ سید موسی خادمی ظهر امروز در نخستین نشست رسانه‌ای خود با عده ای خاص از خبرنگاران اظهار کرد: برای توسعه استان همه اقشار اثرگذار هستند که در این میان سهم خبرنگاران ویژه است.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد راستگویی و شفافیت را دو خصلت رسانه دانست و افزود: رسانه‌ها برای این‌که بتوانند پاسخگو باشند نیاز به این دو خصلت و خصیصه دارند و اگر این‌گونه نشد قادر به همراهی با مردم نخواهند بود.

وی جلوگیری از نشر و گسترش نقاط تاریک را از وظایف رسانه‌ها در جامعه دانست که رسالتی بزرگ است و ادامه داد: بدون رسانه نمی‌توان تاریکی‌ها را به روشنی تبدیل کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر این که استان ما همواره از فقر و محرومیت در عذاب بوده، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با بیان مشکلاتی که بر سر راه توسعه قرار دارد بهترین تریبون برای بیان مشکلات و نارسایی‌ها در راه توسعه و تعالی استان هستند.

رئیس شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان توصیه‌هایی به خبرنگاران استان اظهار کرد: نباید وارد فضای تخریب شویم و امروز هر حرکتی که منجر به ایجاد مانع بر سر راه توسعه شود اشتباه و ناپسند است.

خادمی در همین خصوص تأکید کرد: نباید حرف و سخن ما منجر به جلوگیری از توسعه شود و باید ملاک اعمال و گفتار خود را بر این اساس بگذاریم.

وی به آسیب‌ها و زیان‌هایی که تاکنون استان از سیاسی‌کاری متقبل شده اشاره کرد و گفت: سیاسی‌کاری و اقوال و اعمال شبهه سیاسی مهم‌ترین عامل ایجاد سد در برابر رشد استان بوده که باید یک‌بار برای همیشه آن را کنار بگذاریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان مصادیقی جزئی در خصوص این‌گونه کارهای ناشایست تصریح کرد: این‌که کسی بگوید خانم من از فلان طایفه بوده و من از فلان طایفه نگران و دلگیر هستم و با این حرف‌ها بخواهد مانع توسعه استان شود نزد ما جایگاهی ندارد.

خادمی با توصیه به همه از جمله خبرنگاران برای حذف این‌گونه افراد با چنین افکاری یادآور شد: نباید اجازه دهیم که سیاسی‌کاران در استان جان بگیرند و امروز همه وظیفه داریم چنین موانعی را از پیش پای توسعه استان برداریم.

وی با تأکید بر این نکته که مشکلات استان را نمی‌توان با یک دست و با قهرمان‌بازی و یک شبه برطرف کرد از مطبوعات و رسانه‌ها خواست تا پاسخگوی برخی توقعات باشند و برای این‌کار فرهنگ‌سازی کنند.

وی تنظیم توقعات مردم را بهترین شیوه کمک اصحاب رسانه در برهه کنونی دانست و خاطرنشان کرد: باید امکانات کنونی را برای مردم بگوییم تا قادر به تنظیم توقعات شویم.

 

منبع: خبرگزاری فارس