مدیرکل تبلیغات بنیاد شهید گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ روایتگر و سخنور دفاع مقدس ساماندهی و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند که در مناسبت‌های مختلف اقدام به روایتگری حماسه ایثارگران می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اسکندر یارنسب عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آثار دست نوشته شهدا به ترتیب حروف الفبا در نقاط مختلف کشور جمع‌آوری و تدوین شده است.

وی افزود: تعداد این دست نوشته‌ها حدود هشت میلیون بوده که با بررسی‌های انجام شده در همین اندازه نیز تعداد آثار و سند در اختیار نهادها و یا خانواده‌های معظم شهدا در استان‌های مختلف کشور قرار دارد.

یارنسب خواستار همکاری نهادها و خانواده‌های شهدا برای ارائه آن‌ها به بنیاد شهید شد و گفت: در صورت همکاری، نسخه برابر با اصل اسناد در اختیار آ‌نها قرار می‌گیرد.

وی از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در این خصوص را مربوط به تاریخ شفاهی و روایت‌های خانواده‌های شهدا و آزادگان دانست.

مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد شهید ادامه داد: اولویت اصلی در زمینه تاریخ شفاهی، والدین شهدا هستند.

یارنسب افزود: اجرای طرح پیام‌آوران ایثار از راه‌های مؤثر جمع‌آوری و تدوین این‌گونه آثار و روایت‌های شهیدان است.

وی اظهار کرد: این طرح یک اقدام تلفیقی از اقدامات حوزه و دانشگاه است که در دو حوزه روایت‌گری و سخنوری اقدام به انتشار آثار شهدا و جانبازان می‌کند.

یارنسب از ارائه آموزش به راویان و سخنوران دفاع مقدس کرد و افزود: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ روایتگر و سخنور دفاع مقدس ساماندهی و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند که در مناسبت‌های مختلف اقدام به روایتگری حماسه ایثارگران می‌کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۰۸/ط۲۰

منبع : خبرگزاری فارس