امام جمعه باشت از آمادگی کامل شهرستان باشت برای برگزاری پرشور اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، ظهر امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت با حضور عبودی امام جمعه، محمدی فرماندار و رؤسا و مسئولان ادارات و نهادهای این شهرستان در محل سالن برگزاری جلسات آموزش و پرورش باشت با موضوع برنامه‌ریزی برگزاری اربعین حسینی و یکمین سالگرد دو شهید گمنام برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبودی در این جلسه با بیان اینکه اهمیت ماه محرم و صفر و برگزاری مراسمات عزاداری در سطح شهرستانی و مطابق با شأن حسینی بر هیچ همه لازم است، افزود: این دو ماه بهترین فرصت و زمان ممکن برای حفظ و ترویج دین مبین اسلام و ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی است.

وی اظهار کرد: تمام افراد باید در این زمینه فعالانه و در حد توان اقداماتی را انجام داده تا این مراسم‌ها همانند برنامه‌های قبل در شهر باشت و به بهترین شکل ممکن انجام شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت با اشاره به اینکه برگزاری مراسمات عزاداری دهه اول محرم این شهرستان که با تعامل و همکاری خوب در سطح شهرستانی و با حمایت و مشارکت بی‌نظیر عزاداران باشتی همراه شد، تصریح کرد: به گونه‌ای که یکی از بهترین فضاهای معنوی را در سطح استان به خود اختصاص دادیم و یکی از اقدامات والا در راستای فرهنگ‌سازی استفاده به بهترین نحو ممکن از فضا و زمان بوده است.

وی افزود: این گونه مناسبت‌ها باید بزرگ برگزار شوند چرا که صاحب این مجالس بزرگ بوده و باید در شأن آن مراسم برگزار شود.

وی با تأکید بر این‌که برگزاری باشکوه و عظیم مراسم‌ها که با حضور پرشور مردم همراه است لازمه آن تعامل و همکاری عموم افراد در کنار مسئولان است، اذعان کرد: برنامه‌ریزی دقیق و اقدامات اولیه جهت آماده‌سازی فضا و وسایل مورد نیاز ضروری است.

امام جمعه باشت ادامه داد: مراسم اربعین حسینی ظهر روز اربعین در محل گلزار شهدای گمنام و عصر آن در مصلای نماز جمعه با مداحی مداحان برجسته شهرستان و یا استانی و سخنران کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۰۷

 

منبع : خبرگزاری فارس