رئیس اداره جهاد کشاورزی گچساران از آغاز فصل کشت پاییزه برخی از محصولات کشاورزی در ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

عطاءالله مهدی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: گچساران یکی از مستعدترین شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مسائل کشاورزی بوده که وجود مناطق مستعدی مانند خیرآباد، لیشتر و دشت امامزاده جعفر(ع) گویای این ادعا است.

وی با بیان این‌که گچساران از نظر سطح کشاورزی، سطح زیرکشت اراضی و سطح باغ‌ها جایگاه خوبی در کهگیلویه و بویراحمد دارد، افزود: کشت پاییزه برخی از محصولات کشاورزی در گچساران آغاز شده است.

مهدی‌پور گندم آبی، دیم، جو آبی، دیم، کلزا و دیگر محصولات را عمده‌ترین محصولات کشت پاییزه در گچساران عنوان کرد و گفت: در سال جاری زراعی افزون بر ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مستعد گچساران زیر کشت پاییزه می‌رود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی گچساران ابراز کرد: کشت پاییزه گندم آبی افزون بر ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار بوده که عمده این محصول در مناطقی از جمله خیرآباد، لیشتر و دشت امامزاده جعفر(ع) کشت می‌شود.

مهدی‌پور یادآور شد: افزون بر ۱۵ هزار هکتار از کشت پاییزه امسال در حوزه کشت گندم دیم بوده که این محصول در بسیاری از مناطق گچساران به ویژه نازمکان کشت می‌شود.

وی کشت پاییزه جو آبی و دیم را افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار دانست و گفت: افزون بر ۳۰۰ هکتار از ارضی مستعد حوزه کشاورزی گچساران در دشت‌های امامزاده جعفر(ع) و لیشتر زیر پوشش کشت گیاه روغنی کلزا قرار گرفته است.

مهدی‌پور با اشاره به کشت محصولاتی از جمله عدس، ماش و باقلا در گچساران اظهار کرد: افزون بر ۲۰۰ هکتار از اراضی مختلف کشاورزی گچساران نیز به کشت پاییزه محصولاتی از جمله عدس، ماش و باقلا اختصاص یافته است.

انتهای پیام/۸۲۰۰۱/خ۳۰

منبع : خبرگزاری فارس