مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری اولین دوره انتخاب کتاب سال این استان خبر داد.

< !------[if gte mso 9]---->< !----[endif]------>

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و اسلامی امین کمالوندی با اشاره به برگزاری انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد در آذرماه سال جاری اظهار داشت: این برنامه با حضور نویسندگان و مسئولان ارشد استانی روز ۲۷ آذرماه سال جاری در تالار هنر اداره کل فرهنگ و اسلامی استان واقع در میدان معلم یاسوج برگزار می شود.

وی با اشاره به فواید اینکه انتخاب کتاب سال استان کهگیلویه و بویراحمد برای نویسندگان این استان افزود: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تشویق نویسندگان از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این برنامه است.

این مدیر ارشد فرهنگی استان تصریح کرد: در انتخاب کتاب سال آثاری را که در طول یک سال تالیف و منتشر شده اند داوری شده و کتابی را که از همه بهتر است به عنوان کتاب انتخاب می شود.

کمالوندی با بیان اینکه ۱۸۲ اثر از ۱۲۶ نویسنده هم استانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده افزود: از این تعداد ۹ کتاب در ۹ رشته انتخاب با انتخاب شش داور انتخاب شد که به هر کدام هدیه و دیپلم افتخار با امضای استاندار محترم داده می شود.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه این برنامه در روز ۲۷ آذرماه سال جاری در یاسوج ابراز داشت: در این برنامه از سه ناشر برگزیده استان به نام های چویل، فرهنگ مانا و فاطمیه و از پنج نویسنده پرکار و داوران و کمیته علمی تجلیل می شود.

کمالوندب تصریح کرد: به خاطر اینکه اولین برنامه انتخاب کتاب سال را داشتیم دوره انتخاب کتاب سال را از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲ تعیین کردیم تا در این راستا بتوانیم گنجینه ای از مجموعه ارشاد فراهم کنیم و این اتفاق افتاده و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و شاهد برگزاری دیگر دوره های انتخاب کتاب سال در سال های آینده باشیم.

< !------[if gte mso 9]---->< !----[endif]------>< !------[if gte mso 9]---->< !----[endif]------>< !------[if gte mso 10]---->

< !----[endif]------>
منبع : سایت اسلامی کهگیلویه و بویراحمد