کارشناس مسائل راهبردی با بیان اینکه در کشور کسی را می‌خواهیم که محبوبیت خود را فدای مصلحت‌های کشور کند گفت: بر این اساس می‌گویم که دولت کنونی عملکردی مطابق با اقتصاد مقاومتی ندارد.

سایت مردم استان ( ک و ب ) – محمدحسن ظهر امروز در نشست با خبرنگاران عضو بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بسیاری از آمارها در خصوص درآمدهای نفتی از گذشته تا حال و نوع مصرف و هزینه‌کرد آن اشتباه است.

این کارشناس مسائل استراتژیک گفت: برای این که به موضوع بیشتر پی ببریم لازم است تا قبل از هر چیز در ذهن خودمان حساب و کتابی داشته باشیم تا دیگران به هر دلیل محاسبات اشتباه خود را به خورد ما ندهند.

قدیری ابیانه ادامه داد: مطابق با آن چه که در ذهن خود حساب و کتاب می‌کنیم با اندکی بالا و پایین در خواهیم یافت آن چه که آقایان در این دولت نسبت به درآمدهای نفتی و چگونگی هزینه‌کرد در دولت احمدی‌نژاد می‌گویند نوعی توهم است.

وی با بیان مشکلاتی که چنین محاسباتی در کشور ایجاد می‌کند، اظهار کرد: همین محاسبات اشتباه است که همه از گذشته تا حال فکر می‌کنند برای گذران زندگی و امرار معاش تنها باید به دولت‌ها متکی بود.

این دیپلمات اسبق کشورمان در ادامه گفت: همین موضوعات است که موجب شده در کشور همه مطالبه‌گر باشیم و حول و حوش توزیع عادلانه ثروت پرسه بزنیم و کاری به تولید ثروت نداشته باشیم.

قدیری ابیانه در همین خصوص گفت: بر اساس چنین برداشتی همه فکر می‌کنند پول در کشور هست و لذا کسانی که وعده می‌دهند راست می‌گویند.

وی با بیان اینکه برای گشایش در اقتصاد باید فکر و حواسمان را از نفت دور کنیم، افزود: دیگر زمانی که قیمت نفت ۱۰۰ دلار بود گذشت و هیچ گاه دیگر نفت به این قیمت نمی‌رسد پس باید برای رشد اقتصادی به فکر دیگری باشیم.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اظهارت برخی مسؤولان از جمله وزیر اقتصاد در خصوص بدهی‌های دولت به همه بخش‌ها اعم از بیمه‌ها، تأمین اجتماعی و کارمندان و شرکت‌ها و سایر بخش‌ها اظهار کرد: دولت بر اساس آمار ۵۴۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است.

سفیر سابق ایران در مکزیک، گواتمالا و استرالیا افزود: از مشکلات اساسی کشور این است که دل به کار نمی‌بندیم و مصلحت‌ها را فدای محبوبیت‌ها می‌کنیم.

وی به ورشکستگی کارخانه ارج و دلایل آن اشاره کرد و گفت: دلیل اول این است که مردم دیگر کالای داخلی نمی‌خرند.

این کارشناس مسائل استراتژیک بیان کرد: دلیل بعدی این است که کارگر و مهندس و کارفرمای ما به خوبی دل به کار نمی‌بندند.

قدیری ابیانه در پاسخ به این سئوال فارس که نقش دولت‌ها و این دولت را در ورشکستگی کارخانه‌هایی مانند ارج تا چه میزان اثرگذار می‌دانید، افزود: وقتی دولت پولی برای دادن یارانه ندارد چرا باید یارانه پرداخت کند.

وی گفت: وقتی دولت ۵۴۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است چرا حداقل حالا که یارانه پرداخت می‌کند یارانه ۳۰ درصد مرفه خوش‌نشین را حذف نمی‌کند تا مشکلات دیگر کشور را برطرف کند.

این دیپلمات سابق کشورمان افزود: دولت می‌تواند یارانه کسانی را که سفر خارجی و آنتالیا می‌روند را قطع کند اما می‌بینیم برای محبوبیت خود این کار را نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در کشور کسی را می‌خواهیم که محبوبیت خود را فدای مصلحت‌های کشور کند، افزود: بر این اساس می‌گویم که دولت کنونی عملکردی مطابق با ندارد.

قدیری ابیانه با انتقاد شدید از مسؤولان فعلی که هر مشکلی را به دولت گذشته ربط می‌دهند، گفت: شما که مدام می‌گویید دولت گذشته، چرا سه سال است که حقوق‌های آن چنانی را قطع نمی‌کنید.

قدیری ابیانه افزود: حالا که افکار عمومی به شدت از این موضوع ناراحت شده تازه آقای رئیس‌جمهور دستور پی‌گیری حقوق‌های آن چنانی را داده‌اند.