ملک حسینی:چرا با احساسات مردم بازی می کنید؟چرا برای محبوبیت شعار می دهید؟پوست پیازی در این محبوبیت ها نیست** چرا فکر نمی کنیم ما مسئولین با عملکرد و حرف هایمان باعث جدائی مردمی می شویم که سال هاست کنار هم زندگی می کنند. چرا با این شعارها باعث و بانی اقوام مثل ترک و لر و بختیاری می شویم. ** برخی برای اینکه محبوب القلوب شوند ش …

 

malekhoseini نماینده خبرگان رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد از کسانی که مسائل بومی گرائی را مطرح می کنند و با احساسات مردم بازی می کنند به شدت انتقاد کرد.

به گزارش کبنانیوز، آیت اله ملک حسینی در شورای اداری گچساران بدون اشاره به مباحث این روزها گفت: برخی برای اینکه محبوب القلوب شوند شعارهائی را میدهند که درست نیست. بدانید که پوست پیازی هم در این محبوبیت ها نیست و خداوند آن را خواهد گرفت. اینکه کسی بخواهد با این شعارها محبوب قلب ها شود صحیح نیست و دوامی ندارد.

وی درباره برخی گفته ها درباره محرومیت برخی نقاط نسبت به نقاط دیگر را رد کرد و گفت: این استان از اول انقلاب و از زمان دولت مهندس موسوی بودجه فراوانی گرفته است و نسبت به جمعیتش می توان گفت بودجه خوبی بوده است ولی حالا چه شده است که برخی مناطق رشد داشته و به نظر می رسد برخی مناطق نیز رشد بیشتری داشته اند، آقایان این رشد در کاغذ نیست. رشد شاخص هائی دارد که آقایان که کارشناس هم هستند خواهش می کنم آن را مد نظر قرار دهند نه شعار بدهند.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی که به شهرستان گچساران سفرکرده است افزود: عده ای در استان با زدن بر طبل جدایی شهرها و مناطق از مرکز درصدد سهم خواهی هستند.

ملک حسینی توسعه در برخی نقاط استان را کاذب خواند و گفت: این رشد پفکی است. رشد آن است که جوان ما سر کار برود. کارخانه فعال باشد.

وی افزود: اینکه می گویند اگر پتروشیمی در یاسوج بود پیشرفت می کرد یا نه من می گویم آن موقع هم مثل الان بود. مگر دهدشت را نمی بینید. حال ممکن است بعضی جاها در پیگیری کارهائی بکنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: تا زمانی که من و شما نماینده خواسته های مردم باشیم کاری از پیش نمی بریم. کار زمانی پیش می رود که نماینده مصلحت مردم باشیم. به چند دلیل نمی توانیم خواسته های مردم را برآورده کنیم: ۱- خواسته ها موسع و نامحدود و امکانات محدود است. ۲- خواسته ها گاه متناقض و جمع نقیضین محال است. ۳- خواسته ها گاه با منافع عمومی و اجتماعی منطبق نیست.

وی افزود: بنابراین باید امکانات و مصالح و منافع را در نظر بگیریم و اولویت بندی کنیم.

سیدشرف الدین ملک حسینی ابراز داشت: امروز شهرستان باشت جدا شده و اگر کسی بیاید و در شرکت نفت استخدام شود فریاد می زنند که غیربومی آمد. چرا با احساسات مردم بازی می کنید؟ چرا شاخص های رشد و توسعه را در گفته های تان لحاظ نمی کنید. چه کردیم با مفهوم بومی و بومی گری؟ اگر امروز این بحث ها را مطرح کنید فردا در بحث ها و بکش بکش های بودجه ای همه ضرر می کنیم. کاری نکنیم که شعارهای امروزمان را در مناطقی بر علیه خودمان به کار گیرند.

وی اشاره کرد: چرا فکر نمی کنیم ما مسئولین با عملکرد و حرف هایمان باعث جدائی مردمی می شویم که سال هاست کنار هم زندگی می کنند. چرا با این شعارها باعث و بانی اقوام مثل ترک و لر و بختیاری می شویم.

ملک حسینی گفت: در روستائی رفتم مردم می گفتند گچسارانی ها می گویند ما باید از مواهب نفت بهره ببریم حال آنکه دود نفت به گلوهای ما می رود و سر مزارهای مردگان ما می نشیند و در باشت می گویند از وقتی که از گچساران جدا شده ایم توجه به ما کم شده است و اگر بخواهیم در نفت استخدام شویم به چشم غیربومی به ما نگاه می کنند.

وی ادامه داد: به فکر این جوانان باشیم که از صبح تا شب و از شب تا صبح بیکار می گردند. به فکر اینها باشیم. بدانیم این شعار بومی و غیربومی که می دهیم در زمانه ای به خودمان بر می گردد و بچه های گچساران که در جاهای دیگر کشور مشغول هستند آسیب می بینند.

وی در بخش دیگری از سخنانش دامن زدن به مسایل بومی گرمسیر و سردسیر یا زبان های مختلف را گناهی نابخشودنی و خیانتی بزرگ به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد و افزود: پیشرفت و توسعه پایدار جز با همدلی مردم و مسوولان ممکن نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی گلایه های مسوولان با عنوان های منطقه ای و قومی اثر منفی برفعالیت مدیران و نخبگانی که در خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت می کنند را کمترین پیامدهای آن اعلام کرد.

ملک حسینی گفت: اگر کسی یاسوج را بر گچساران و یا گچساران را بر یاسوج ترجیح دهد نه از گرمسیری و سردسیری اوست که عین بی دینی اوست.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: اگر در جایی مشخص شود که تصمیم‌گیری و عملکرد مسئولی، رایحه و نسیمی از نگرش‌های قومیتی، حزبی و گروهی داشته باشد، بی‌شک آن مسئول بداند که با وی برخورد می‌شود.

منبع : کبنا نیوز