دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۷۰۳ کیلوگرم مواد مخدر و متلاشی شدن ۱۷ باند، از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، سید ناصر رضایی ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های ، اظهار کرد: برنامه‌های مهم، کیفی و تاثیرگذاری برای آگاهی افراد جامعه در طول این هفته برگزار خواهیم کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان ‌این‌که به دنبال مبارزه با مواد مخدر به شکل اجتماعی و فرهنگی هستیم، افزود: هماهنگی دستگاه‌ها برای مبارزه با این پدیده شوم کارکرد بیشتری دارد.

رضایی با بیان ‌اینکه در سه‌ ماهه اول سال ۹۳، ۷۰۳ کیلوگرم مواد مخدر کشفیات داشتیم، بیان‌ کرد: همچنین ۱۷ باند در سه‌ ماهه اول سال ۹۳ متلاشی شدند که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد در زمینه مبارزه با مواد مخدر رشد داشتیم.

وی افزود: در سال ۹۲، ۳ هزار و ۴۲۲ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که در همین راستا ۵۷ باند متلاشی شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان‌ اینکه در سه ماهه گذشته یک‌هزار و ۵۰۰ نفر دستگیر شدند، اظهار داشت: حمایت معنوی و مادی از کارهای پژوهشی از اولویت‌های این شورا است که کارگروهی پژوهشی به منظور مبارزه با مواد مخدر با مشارکت دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می‌شود.

رضایی در ادامه به تشریح‌ برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر پرداخت و افزود: برگزاری میزگردها، همایش بهبود یافتگان در شهرستان‌ها و بهره‌گیری از گروه‌های مرجع از جمله روحانیون، ورزشکاران و هنرمندان از برنامه‌های هفته مبارزه با موادمخدر است.

وی همچنین همایش پیاده‌رویی خانواده ۶ تیر سال جاری، برپایی چادرهای پیام سلامت، اجرای برنامه‌های هنری، تبلیغات‌های محیطی، توزیع محصولات فرهنگی خانه به خانه، برگزاری کارگاه ویژه خانواده‌های زندانی نیز از دیگر برنامه‌های هفته مبارزه با موادمخدر است.

رضایی بهره‌گیری از گروه‌های اجتماعی صاحب نفوذ را از اولویت‌های کاری این شورا دانست و تصریح‌ کرد: به جهت اینکه حساس‌سازی کنیم در جامعه از معتمدین، روحانیون و ورزشکاران برای بالا بردن آگاهی مردم استفاده خواهیم کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج را از دیگر برنامه‌های خود معرفی کردند.

این مسئول از تفاهمنامه با صدای و سیمای دنا و اداره‌کل ورزش و جوانان برای استفاده از ظرفیت این دو نهاد برای مقابله با پدیده خانمان‌سوز اعتیاد خبر داد و افزود: آموزش و پرورش فعال‌ترین دستگاه در حوزه دانش‌آموزی برای مقابله با مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی جزء دستگاه‌های نمونه کشوری است.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/ح۳۰

منبع : فارس نیوز