متاسفانه امکان انتقال شبکه های گازرسانی به این شهرها براساس نظر کارشناسان وجود ندارد اگرچه همچنان پیگیریم که دوباره کارشناسان به این دو شهر بیایند و نظرنهایی شان را با استفاده از خطوط دیگر شبکه های انتقال گاز مانند ” تنگ پیرزال ” برای ما مشخص کنند.

: مدیرعامل شرکت گاز تاکید کرد که تلاش ها برای گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک در شهرشتان کهگیلویه همچنان ادامه دارد اما نیازمند رایزنی های بیشتر از سوی مسوولان است.

” مهندس هوشنگ صیدالی ” در گفت و گو اختصاصی با عصردنا گفت: برخی تلاش ها برای گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک شهرستان کهگیلویه از سوی نماینده این حوزه در مجلس ، استاندار و مسوولان شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد انجام شده اما برای رفع مشکل گازرسانی به این ۲ شهر نیازمند ارتباطات و رایزنی های بیشتر با مسوولان وزارتخانه ای هستیم.

وی از رایزنی ” نیکبخت ” استاندار همدان با حوزه وزارت نفت برای گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک شهرستان کهگیلویه خبرداد و اظهارداشت: باید منتظر نظر نهایی کارشناسان در این ارتباط باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد افزود: متاسفانه امکان انتقال شبکه های گازرسانی به این شهرها براساس نظر کارشناسان وجود ندارد اگرچه همچنان پیگیریم که دوباره کارشناسان به این دو شهر بیایند و نظرنهایی شان را با استفاده از خطوط دیگر شبکه های انتقال گاز مانند ” تنگ پیرزال ” برای ما مشخص کنند.

صیدالی با بیان اینکه حدود ۱۴ روستای در مسیر این دو شهر ، شرایط سختی را برای انتقال شبکه های گاز فراهم آورده است ، خاطرنشان کرد: به عقیده کارشناسان ، وجود همین روستاها خود از مهمترین مشکلات است.

وی گفت: اگر قرار باشد که شبکه های انتقال گاز به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک منتقل شود می بایست روستاها خالی از سکنه شود که امکان چنین کاری وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد ، طول خطوط شبکه انتقال گاز به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک را ۹۰ کیلومتر عنوان و خاطرنشان کرد: اگر شرایط برای این انتقال فراهم شود حداقل سه سال زمان می برد تا کار گازرسانی به این ۲ شهر به پایان برسد.

صیدالی افزود: البته امکان استفاده از سیستم LNG بجای خطوط انتقال جهت گازرسانی برای این ۲ شهر نیز وجود دارد که باید منتظر نظر کارشناسان مرتبط باشیم.

وی گفت: سیستم LNG بنظر می رسد نسبت به CNG مناسب تر باشد و امیدواریم بتوانیم مشکل گاز شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک را از این طریق حل کنیم.

پایان پیام

منبع : عصردنا