نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر گفت: کیفی‌سازی آموزش از سیاست‌های دانشگاه آزاد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، کریم زارع امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توجه ویژه دولت به دانشگاه آزاد اظهار کرد: دولت یازدهم و مجلس توجه خوبی به دانشگاه‌های آزاد استانی دارند از این‌رو تعامل و ارتباط دانشگاه آزاد با نمایندگان دولت در ‌ها صنایع می‌تواند در رفع مشکلات مراکز آموزشی موثر واقع شود.

وی به برنامه‌های دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: توسعه فضای آموزشی مطابق با استانداردها و بورسیه کردن نخبگان از برنامه‌های این دانشگاه برای کیفی‌سازی است.

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در استان‌های ، فارس و بوشهر به برنامه‌های دانشگاه آزاد در ادامه سرمایه‌گذاری ۱۰ تا ۴۰ درصدی جهت تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و اعطای تسهیلات با سود ۱۲ درصد به متقاضیان را از دیگر سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی کشور عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوان در سال جدید با برنامه‌های کیفی‌سازی و حمایت و توجه دولت به اهداف خود برسیم.

زارع طرح‌های موفق در دانشگاه آزاد را شامل بازوی الکترونیک، هواپیمای بدون سرنشین و چندین طرح دیگر که مشکلات حوزه‌های پزشکی و کشاورزی را برطرف می‌کند عنوان کرد و گفت: با ارائه طرح‌ها به مجلس خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت و بودجه به آ‌ن‌ها اختصاص یافت.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان با اعلام این خبر که ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان در اولین گام خود در جهت حمایت از نخبگان و پژوهشگران ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از بنیاد ملی نخبگان دریافت کرد، خاطر نشان کرد: برنامه داریم از پژوهش‌ها و طرح‌های نخبگان حمایت کامل کنیم.

وی از رویکردهای جدید دانشگاه آزاد برای کیفی‌بخشی به آموزش را به‌کارگیری استادان برجسته و توانمند و فراهم کردن امکانات آزمایشگاهی عنوان و مطرح کرد: توسعه پژوهش و ارائه مقالات I.S.I با کیفیت بالا برای ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است.

زارع به جایگاه دانشگاه آزاد در جذب دانشجو و برنامه‌های جدید آن اشاره کرد و گفت: تنها شش درصد دانشجویان داوطلب دوره دکتری در ایران از سوی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه دولتی پذیرفته می شوند و ۹۴ درصد این دانشجویان یا از ادامه تحصیل منصرف یا به خارج کشور سفر می‌کنند.

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر با بیان اینکه ۷۴درصد افراد متقاضی در دوره کارشناسی دانشگاه‌ها پذیرفته نمی‌شوند، تصریح کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی کشور است.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/ل۳۰

منبع : فارس نیوز