معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: در راستای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه ای به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در سال گذشته بیش از ۱۹ میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال هزینه شده است.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، محمد نظری گفت: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و بیمه ای به مددجویان یکی از برنامه های اساسی کمیته امداد در رفع نیازها و مشکلا…

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: در راستای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه ای به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در سال گذشته بیش از ۱۹ میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال هزینه شده است.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، محمد نظری گفت: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و بیمه ای به مددجویان یکی از برنامه های اساسی کمیته امداد در رفع نیازها و مشکلات مددجویان تحت حمایت می باشد.

وی اظهار داشت: در همین راستا کمیته امداد خدمات مختلفی را در حمایت از مددجویان ارائه می دهد.

نظری کمک به تغذیه کودکان زیر شش را یکی از خدمات حمایتی در این زمینه عنوان کرد و گفت: تغذیه کودکان زیر ۶ سال که با هدف کمک به بهبود وضعیت جسمانی و سلامت کودکان مبتلا به سوء تغذیه در خانواده های نیازمند صورت می گیرد، از مهمترین برنامه های کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه در پنج ماهه اول سال جاری یک هزار و ۳۰۰ کودک زیر شش سال از کمک هزینه تهیه سبد غذایی بهره مند شده اند، گفت: در این راستا سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در قالب ۶۵۰۰ سبد غذایی بین این کودکان نیازمند توزیع شده است.

نظری سبدهای غذایی کودکان را شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه، سویا و حبوبات عنوان کرد و گفت: کودکان مبتلا به سوء تغذیه از طریق کمیته امداد و شبکه بهداشت شناسایی و برنامه غذایی خاصی جهت آنان مشخص گردیده که بصورت چند ماه یکبار از طریق این نهاد خریداری و در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۰ هزار و ۶۰۸ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان، در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر زندگی می کنند و از مزایای بیمه خدمات درمانی این نهاد استفاده می نمایند، گفت: در زمینه مطالبات مراکز طرف قرارداد، خسارات متفرقه و سایر موارد در نیمه اول سال جاری بیش از دو میلیارد و ۱۶۵ میلیون و ۸۱۴ هزار ریال هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان، تصریح کرد: در سرفصل بیمه خدمات مکمل-ویژه(فرانشیز بستری و سرپایی، ایاب و ذهاب، کمک به بیماران خاص و صعب العلاج و بیماران نگهداری در منزل) بیش از یک میلیارد و ۱۳۲ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال پرداخت شده است.

وی افزود: ۴۸۶ بیمار صعب العلاج در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعدا ۱۰۳ نفر دارای کارت بیمه خدمات درمانی کمیته امداد می باشند و همچنین از تعداد ۱۰۳ بیمار خاص تحت حمایت ۴۶ نفر دارای کارت بیمه خدمات درمانی کمیته امداد هستند.

نظری از دیگر خدمات بهداشتی ارائه شده به مددجویان در شش ماهه اول سال جاری را احداث ۱۰۰ دستگاه سرویس بهداشتی برشمرد و گفت: در این زمینه ۷۰۰ میلیون ریال (به ازاء هر سرویس بهداشتی ۷میلیون ریال) هزینه شد.

وی طرح بیمه اجتماعی مددجویان را از مهمترین برنامه های کمیته امداد جهت حمایت از مددجویان عنوان و بیان کرد: کمیته امداد در راستای توانمندی خانواده های تحت حمایت اقدام به پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری زیر ۵۰ سال و مجریان طرح های خودکفایی نموده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تعداد کل افراد بیمه شده در این مورد را دو هزار و ۳۵۱ خانوار با جمعیت هفت هزار و ۱۴۹ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ۸۸۱ خانوار از زنان سرپرست خانوار با جمعیت یک هزار و ۸۱۷ نفر و یک هزار و ۴۷۰ نفر از مجریان طرح های اشتغال کمیته امداد به تعداد ۵هزار و ۳۳۲ نفر از خدمات بیمه اجتماعی بهره مند شده اند.

وی افزود: در این زمینه بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۱۵ میلیون و ۶۱۵ هزار ریال بابت حق بیمه و درمان ۶ ماهه اول این افراد به شعب تأمین اجتماعی واریز شد.

نظری تصریح کرد: هدف کمیته امداد از ارائه خدمت به مددجویان کمک به بهبود وضعیت زندگی آنان است و امیدواریم که با ارائه خدمات و برنامه های مختلف بتوانیم مددجویان را یاری نماییم.

 

منبع : کمیته امداد امام خمینی استان ک-و-ب