گزارش تصویری

گزارش تصویری

استاندار استان در مراسم نواختن زنگ عاطفه ها در دبیرستان استعدادهای درخشان شهرستان بویراحمد گفت: جشن عاطفه‌ها، جشن دینی وملی با هدف حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند و زنگ شروعی است که پایان ندارد و باید تداوم داشته باشد.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، زنگ عاطفه ها در دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان یاسوج به نمایندگی از ۴۷۸ پایگاه مدارس و ۱۵۰۰ آموزشگاه با حضور استاندار و مسئولین استانی و شهرستانی نواخته شد.

استاندار در این مراسم، جشن عاطفه ها را جشنی ملی برای کمک به نیازمندان عنوان کرد که مختص به زمان و مکان خاصی نیست.

موسی خادمی اظهار داشت: ائمه اطهار همواره به نیازمندان توجه خاصی داشته و ما نیز تلاش می کنیم به پیروی از آنها در حد توان خود به نیازمندان کمک نماییم.

وی تصریح کرد: وظیفه ما این است که فرصت را برای شکوفا شدن استعدادهای فرزندان این مرز و بوم فراهم نماییم.

وی بیان کرد: هدف از نواخته شدن جشن عاطفه ها در مدارس ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری و آشنایی بچه ها از سنین کودکی با این فرهنگ است.

خادمی تأکید کرد: زنگ عاطفه ها زنگ شروع مهر و عاطفه ای است که پایان ندارد و بحث کمک به هم نوع مخصوص زمان خاصی نسیت و یک عمل مستمر و مداوم است.

وی افزود: این موضوع یک موضوع انسانی است به ما و فرزندان ما یاد می دهد که به فکر نیازمندان بوده و در کنار درس و تحصیل کمک به دیگران را نیز یاد بگیریم.

استاندار نهادینه کردن فرهنگ احسان و کمک به هم نوع را در بین نوجوانان و نونهالان از مهمترین اهداف جشن عاطفه ها عنوان کرد و گفت: این اقدام جهت فرهنگ سازی است و کمیت آن مهم نیست و هرکس هر اندازه که می تواند کمک کند.

وی در پایان تأکید کرد: باید فرهنگ کمک به هم نوع را در زندگی روزمره خود قرار دهیم و این جزء امورات و دغدغه های زندگی ما باشد.

 

 

منبع : کمیته امداد امام خمینی استان ک-و-ب