گزارش تصویری

گزارش تصویری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از ارائه خدمات متنوع و گسترده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در قالب نظام جامع آموزشی ـ تربیتی در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، عبدالمجید فرهادی در همایش فرهنگی آموزشی روز خانواده با حضور ۲۰۰ خانواده از زنان سرپرست خانوار و زوج های موفق تحت حمایت، اظهار کرد: مهمترین هدف از اجرای طرح نظام جامع آموزشی توانمند سازی و شکوفایی استعدادهای بالقوه مددجویان در بخش های مختلف اقتصادی، تربیتی، فرهنگی و نیز ایجاد نشاط و بالندگی در محیط خانواده های زیرپوشش است.

وی اجرای برنامه های مشاوره ای، عقیدتی و برگزاری کارگاه های آموزشی برای خانواده ها به ویژه دانش آموزان و دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد را از جمله اقدامات مهم این نهاد حمایتی در راستای اجرایی کردن طرح نظام جامع آموزشی خانواده عنوان کرد.

فرهادی با بیان این‌که ریشه فقر در مسائل فرهنگی است، افزود: باید ابتدا فرهنگ‌سازی را از همین حوزه شروع کنیم تا بتوانیم ریشه محرومیت‌ها را از بین ببریم.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد استان در حوزه فرهنگی اقدامات چشمگیری انجام داده است، افزود: امسال و تاکنون در حوزه خدمات دانشجویی به تعداد چهار هزار و ۱۰۸ دانشجوی زیر پوشش مبلغ ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ارائه خدمت داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با ذکر پاره‌ای دیگر از آمارهای فرهنگی این نهاد و مبالغ هزینه شده، تصریح کرد: تاکنون در مدت سپری شده از سال جاری مبلغ یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال هزینه برای تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز صورت گرفته است.

وی در ادامه به هزینه‌های اردویی سال جاری کمیته امداد این استان اشاره کرد و گفت: برای هزار نفر مددجوی تحت حمایت در اردوهای سال جاری ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

فرهادی از آموزش بزرگسالان تحت حمایت به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های کمیته امداد این استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۲۶۹ نفر در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و ارائه این آموزش ها اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال هزینه دربرداشته است.

در پایان این مراسم از بانوان و زوج های موفق تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بویراحمد تجلیل شد.

 

منبع : کمیته امداد امام خمینی استان ک-و-ب