رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران با بیان اینکه در هفت ماه نخست امسال تصادفات جاد‌ه‌ای این شهرستان ۵۵ درصد کاهش یافته است، گفت: گچساران در کاهش تصادفات جاده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد مقام نخست را در استان دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، فرامرز انصاری ظهر امروز در سخنانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته گچساران اظهار کرد: حمل و نقل و ارتباطات در مناسبات اجتماعی و اقتصادی جهان امروز نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و قطع یکایک حلقه‌های وابستگی، تلاش برای یافتن منابع درآمدی جدید آغاز شد و در سالیان اخیر به ویژه در پی آشفتگی‌های بازار جهانی در سال های ۷۶ تا ۷۸ شمسی بخش حمل و نقل مورد توجه کارشناسان قرار گرفت.

انصاری با اشاره به فرمان تاریخی امام راحل برای اعزام کامیون‌ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی تصریح کرد: ۲۶ آذرماه هر سال یادآور فرمان تاریخی امام برای تخلیه کالاهای وارداتی توسط کامیون‌های کشور در بنادر است.

رئیس راه و شهرسازی گچساران ابراز کرد: با اوج گرفتن بحران گزارشاتی در زمینه وجود کالاهای اساسی در بنادر جنوبی، امام راحل با انفاس قدسیه خود ضمن اطمینان دادن به مردم در زمینه وجود کالاهای اساسی در بنادر، دست‌اندرکاران حمل و نقل را به مشارکت در امر تخلیه هر چه سریعتر بنادر فرا خواندند.

انصاری ادامه داد: ۱۴ سال پس از فرمان امام راحل، به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و برای آگاه کردن هر چه بیشتر جامعه در سال ۷۴ روز ۲۶ آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز حمل و نقل معرفی شد.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر از سال ۷۵ روز اول دی ماه به منظور ترویج فرهنگ نگهداری راه‌ها، معرفی خدمات راهداران به مردم به عنوان روز راهدار معرفی شده لذا به منظور ارج نهادن به خدمات و تلاش‌های خانواده حمل و نقل به ویژه رانندگان با هدف ایجاد انسجام در فعالیت‌های مربوطه از ۲۶ آذر تا اول دی ماه به عنوان هفته راهداری انتخاب شده است.

انصاری با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازی گچساران گفت: در هفت ماه گذشته با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در جاده‌های ارتباطی گچساران با کاهش ۵۵ درصدی تصادفات نسبت به مشابه سال گذشته مواجه بوده‌ایم.

این مسئول در راه و شهرسازی گچساران یادآور شد: این شهرستان در میان شهرستان‌های بزرگ کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کاهش تصادفات جاده‌ای مقام نخست و برتر را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/۸۲۰۱۴/ر۴۰/ظ۱۰۰۴

منبع : خبرگزاری فارس