رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کار بهورزان در روستاها بسیار باارزش‌ و اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، رضا چمن عصر امروز و بعد از نشست شورای سلامت در جمع خبرنگاران، اثرگذاری سیستم دانشگاه علوم پزشکی در سلامت مردم را ۱۰ درصد خواند و اظهار داشت: ۹۰ درصد اینکه مردم سلامت باشند یا نباشند به رفتارها و سطح آگاهی خود آنها بستگی دارد.

وی اذعان داشت: میان خواسته‌های مردم و نیاز آنها تفاوت بسیاری وجود دارد و ما به تشخیص خود، به نیازهای واقعی و اولویت‌دار مردم توجه داریم؛ نه خواسته‌های آنان.

چمن ادامه داد: من نمی‌دانم دلیل این همه هجمه علیه این دانشگاه و سیستم سلامت این چیست؟

متولی سلامت مردم کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد تلویحی از تقاضاهای نابجای مردم در این حوزه، تصریح کرد: همه خواسته‌های مردم از ما ساخت درمانگاه و بیمارستان و استقرار پزشک است که همه این خواسته‌ها، روبنایی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: هر فردی که در یک روستا از دنیا برود، آن را به نبود پزشک ربط می‌دهند، اما واقعیت این است که تا موانع خطر رفع نشوند، این مرگ و میرها وجود دارند و سیستم سلامت هم کار خاصی نمی‌تواند بکند.

چمن اضافه کرد: تنها در ۲۵ درصد در سلامت مردم مؤثر هستیم و بیشترین اثرگذاری به فرهنگ‌سازی رسانه‌ها و اصلاح رفتارهای مخاطره‌آمیز و رفع عوامل خطر مربوط است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بخش دیگری از صحبت‌هایش، اقدامات خانه‌ها و مراکز بهداشتی در روستاها را در سلامت مردم بسیار مؤثرتر از اقدامات درمانی بیمارستان‌ها و پزشکان دانست و خاطرنشان کرد: کار بهورزان در روستاها به مراتب باارزش‌تر و اثرگذارتر از کار پزشکان است.

انتهای پیام/۸۲۰۰۵/ذ۲۰

منبع : فارس نیوز