رئیس سندیکای پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل اصلی پروژه‌های مسکن مهر در حال حاضر پیمانکاران نیستند بلکه این مشکلات ناشی شتاب و عجله‌ای بود که در اجرای این پروژه‌ها وجود داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسن وکیلی شامگاه یک‌شنبه در نشستی به منظور بررسی مشکلات مسکن مهر اظهار کرد: پیمانکار اقشاری زحمتکش هستند که با وجود مشکلات مالی کشور با تلاش و کوشش و هزینه کردن از سرمایه‌های خود پروژه‌های مهمی را به اتمام می‌رسانند.

رئیس سندیکای پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات مسکن مهر بیان کرد: اکنون این مشکلات وجود دارد و حرف زدن از مقصر بودن دولت یا پیمانکاران دردی برای مردم دوا نمی‌کند و اکنون که در یک عمل انجام شده هستیم باید یک راهکار اجرایی را به کار ببندیم.

* پیشنهاد نماینده پیمانکاران به مسئولان مسکن مهر

وی تأکید کرد:‌ به عنوان نماینده پیمانکاران به مقامات ارشد این استان پیشنهاد می‌دهم که با ۶۰ درصد آورده پیمانکاران و ۴۰ درصد سهم آورده دولت، پروژه‌های مسکن مهر تکمیل شوند تا بخش از مردم صاحب خانه و کاشانه شوند.

وکیلی ادامه داد: یکی دیگر از پیشنهاداتی که می‌تواند راهگشا باشد، این است که کمیته‌ای به منظور شفاف‌سازی صورت‌حساب‌های مالی پیمانکاران مسکن مهر و به روز رسانی صورت وضعیت آن‌ها تشکیل تا مشخص شود که هر پیمانکاری چه میزان پول گرفته و چه میزان طلب دارد.

وی گفت:‌ هم اکنون پیمانکاران بدهکار و طلبکار می‌گویند طلبکاریم و بخش زیادی از پروژه‌های مسکن مهر نیز نیمه‌تمام رها شدند.

* مشکل مسکن‌های مهر شتاب‌های بی‌مورد بود نه پیمانکاران

رئیس سندیکای پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مشکل اصلی پروژه‌های مسکن مهر در حال حاضر پیمانکاران نیستند بلکه این مشکلات ناشی شتاب و عجله‌ای بود که در اجرای این پروژه‌ها وجود داشت.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی مسکن مهر نباید دنبال مقصر بگردیم، ابراز داشت: پیمانکاران حاضر به جبران هستند زیرا که شرایط به وجود آمده در سطح ملی چنین شرایطی را به وجود آورده و پیمانکاران عمدی نداشتند.

وکیلی یادآور شد: قراردادهای منعقد شده با پیمانکاران در همان شروع نواقص متعددی داشت و برخی تبصره‌ها و الحاقیه‌ها نیز با گروگان گرفتن مطالبات پیمانکاران به امضای آنها رسید که حاصلش وضعیت کنونی مسکن مهر شد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۵/ح۳۰

منبع : خبرگزاری فارس