اگر اصلاح طلبان بر روی وکیلی به توافق نهایی برسند و انتخابات را سه یا چهارقطبی بدانیم یعنی هدایتخواه، زارعی، بهرامی و وکیلی و یا هدایتخواه، زارعی و وکیلی یا بهرامی، بدون شک پیشاپیش باید پیروزی دکتر هدایتخواه را در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا به جریان اصولگرایی تبریک گفت.

hdait

در پی درج تحلیلی با عنوان«سیدباقر؛ سرنوشت انتخابات مجلس ۱۳۹۴ تنها در دستان اوست» مطلبی در نقد آن در کامنت ها قرار گرفت که با هم می خوانیم. این مطلب از کریم اسکندری می باشد؛

باسلام/ بهنام عزیز تا حدود زیادی درست نوشته اند اما از یک نکته اساسی غافل مانده اید.

نکته:

بهنام عزیز ، سرنوشت انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا بنا بدلایل مختلف در دستان پرقدرت ” دکتر ستار هدایتخواه ” خواهد بود نه ” سیدباقر موسوی جهان آباد.”

قصد تشریح موضوع را در این مقال ندارم و در آینده ای نه چندان دور این موضوع را بصورت علمی خدمت تان ارسال می کنیم و تنها به چهار دلیل از حداقل ۱۰ دلیل این موضوع اشاره می نمائیم:

۱- براساس خاطرات سیاسی ثبت شده گذشته، «سیدباقر» توان گذشت برای رشد رفقای اصلاح طلب خود را ندارد و همواره دنبال این بوده و هست که سردمداری جریان موسوم به اصلاحات به خودش ختم شود و این بنفع جریان اصولگرایی و به ضرر جریان شان است.

۲- در جریان اصولگرایی ، فقط «دکتر هدایتخواه» توان جمع آوری آرای بالای ۸۰ درصد این طیف را دارد نه فرد دیگری و اصولگراها همواره نشان داده اند در جمع آوری آرای شان در حوزه های بویراحمد و دنا ، اتحادشان بهتر از اصلاح طلبان بوده است.

۳- سیدباقر اگرچه دارای محبوبیت هایی در افکار عمومی است اما بدلیل ردصلاحیت شدن ش در دوران گذشته ، نامه مشهور ۱۲۰ نفره نمایندگان مجلس ششم و روحیات شخصی شان از فرد خاصی همانند گذشته حمایت نمی کند حال این فرد خداداد غریب پور باشد خواه محمد بهرامی.

۴- همگان نیک می دانند آرای دکتر هدایتخواه بنا بدلایل مختلف در حال رشد و تعالی است و به همان میزان از آرای زارعی کاسته می شود و زارعی نتوانسته به هیچکدام از وعده های زیرساختی شان به افکار عمومی پاسخ دهند که ۱۶ آذر امسال در دانشگاه یاسوج و دیدار با دانشجویان بخوبی همه چیز را مشخص نموده است.

نتیجه:

۱- اتحاد در جبهه اصولگرایی برای حضور پرقدرت دکتر هدایتخواه در حال شکل گیری می باشد و از سویی تشتت و انفکاک حزبی در حضور جریان اصلاح طلبی روبه فزونی است و بطور متقن می توان گفت که جوان خوش آتیه ای با نام مهندس بهرامی به هیچ عنوان بخاطر کارگزارانی ها ، مشارکتی ها و سازمان مجاهدینی ها از صحنه انتخابات کنار نمی رود.

۲- بنابددلایل متعدد مهندس بهرامی توان حضور و چمع آوری بخشی از آرای اصلاح طلبان که به آقای زارعی رای داند را دارد اما بطور حتم محمدعلی وکیلی نویسنده «کاعذهای کاهی» چنین توانی را ندارد پس می توان تاکید کرد که حضور وکیلی و امثال وکیلی ها بقول دکتر هدایتخواه که گفت:«وکیلی نفوذی اصولگراها در جریان اصلاح طلبی است»، نمی تواند آرای اصلاح طلبان را جمع آوری کند اگرچه معتقدیم مردم مناطق بویراحمد بویژه بویراحمد سفلی مناطق محرومی هستند که با پرستیژ آقای وکیلی خوش پوش و جریان نزدیک به کارگزارانی ها همخوانی ندارد.

۳- بنظر می رسد اگر اصلاح طلبان بر روی وکیلی به توافق نهایی برسند و انتخابات را سه یا چهارقطبی بدانیم یعنی هدایتخواه، زارعی، بهرامی و وکیلی و یا هدایتخواه، زارعی و وکیلی یا بهرامی، بدون شک پیشاپیش باید پیروزی دکتر هدایتخواه  را در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا به جریان اصولگرایی تبریک گفت.

نکته آخر:

بهنام جان : بزودی پاسخ نوشتارتان را بصورت کارشناسی و براساس آمار روستا به روستا خدمت تان ارسال می کنیم.

موفق ، موید ، منصور و مظفر باشید انشاله.

** توضیح سردبیر ؛ کریم جان مطلبت واقعا خوب بود. اگر چه با بخش زیادی از اون مخالف هستم. ولی فکر می کنم ارزش تحلیلی داشته باشه. تحلیلت رو که منتشر کردی من هم سعی می کنم پاسخی بهش بدم. من اعتراف می کنم اطلاعاتم مثل شما موسع نیست ولی اون چه نوشتم طبق اطلاعات درستی هست که دارم. منتظر پاسخت هستم. بهنام

منبع : کبنانیوز