رئیس دامپزشکی گچساران گفت: از ابتدای سال تاکنون افزون بر ۵۳۶ هزار قطعه طیور در گچساران واکسینه شده است.

حمیدرضا گوهرگانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در با اشاره به واکسیناسیون دامی در این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون افزون بر ۱۱۴ هزار و ۷۰۶ رأس گاو، گوساله، گوسفند و بز از طریق بخش دولتی و افزون بر ۲۸ هزار و ۲۱۵ هزار رأس دام دیگر نیز از طریق بخش خصوصی در برابر بیماری‌ تب برفکی واکسینه شده است.

وی با بیان این که بیماری‌های آبله و شاربن نیز از دیگر بیماری‌های بوده که دام‌ها در گچساران علیه آن واکسینه شده‌اند،افزود: افزون بر ۳۰۰ هزار رأس از دام‌های گاو، گوساله، گوسفند و بز در این شهرستان توسط بخش‌های دولتی و خصوصی در برابر بیماری‌های دامی واکسینه شده‌اند.

گوهرگانی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون طیور ابراز کرد: با افزایش جمعیت جهان در سال های آینده و افزایش چندین برابری تقاضا برای غذا یکی از دلایل روی آوردن انسان به طیور است.

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران پایین بودن نسبی هزینه‌های تولید، بالا بودن بازده غذایی و عدم انتقال بیماری‌های مشترک را از جمله مزایای صنعت پرورش طیور دانست و گفت: کوتاه بودن دوره پرورش در مقایسه با دیگر حیوانات اهلی تولید کننده غذای انسان، یکی از مهم‌ترین دلایل بی‌رقیب بودن این صنعت در جهان است.

گوهرگانی ادامه داد: با توجه به بالا بودن میزان آلودگی‌ها و خطر ابتلا  طیور به بیماری‌های مختلف، آگاهی از مسایل مختلف امنیت زیستی و راه‌های پیشگیری ، کنترل و درمان بسیار حیاتی است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۵۳۶ هزار قطعه طیور در گچساران علیه بیماری‌های پرندگان واکسینه شده است.

گوهرگانی با بیان این که حدود ۲۵۰ هزار مراجعه برای معالجه طیور صورت گرفته است، عنوان کرد: افزون بر ۱۵۰ هزار مراجعه در بخش دولتی و ۱۰۸ هزار مراجعه نیز در بخش خصوصی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/۸۲۰۰۱/ق۳۰

منبع : فارس نیوز