نشست کارگروه زیربنایی کهگیلویه و بویراحمد حاشیه‌های داغی داشت که مانند همیشه یک‌سر آن قصه واحدهای شن و ماسه‌ی تعطیل شده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست‌ها و جلسات ادرای همواره در دل خود حاشیه‌های جالب توجهی داشته که گاهی از خود متن اثرگذاری بیشتری دارند.

نشست کارگروه زیربنایی استان کهگیلویه و بویراحمد شامگاه یک‌شنبه به ریاست پژمان نیک‌اقبال با بررسی چندین طرح عمرانی و خدماتی در حوزه کشاورزی و صنعت نیز حاشیه‌هایی داشت.

وقتی یکی از مدیران با یکی از طرح‌های صنعتی و با این استدلال که نزدیک به روستای کریک است، مخالفت کرد، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تعجب از این استدلال گفت: وقتی چسبیده به روستای دلی‌بجک و در دل خانه‌های مردم، مجتمع شن و ماسه زدند شما مدیران کجا بودید که هیچ مخالفتی نداشتید و حرفی نزدید ولی اکنون با این طرح که در ۸ کیلومتری روستای کریک است، مخالفت می‌کنید!

* دفاع متولی کشاورزی از واگذاری اراضی کشاورزی به تعویض روغنی

* این اراضی درجه ۳ هستند

از دیگر حاشیه‌های این نشست، دفاع متولی بخش کشاورزی از تغییر کاربری برخی اراضی زراعی در این استان بود؛ یعقوب موسوی، رئیس جهاد کشاورزی از تنها مدیرانی بود که برای واگذاری ۶ هزار متر از اراضی زراعی دلی دره‌لبک سوق به یک مصالح ساختمانی موافقت و از آن دفاع کرد!

البته، نیک‌اقبال با بیان اینکه واگذاری ۶ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی به یک مرکز مصالح ساختمانی چه ضرورتی دارد با این طرح مخالفت کرد ولی در نهایت با تخفیف سه هزار متری به این طرح مهم!! با واگذاری سه هزار متر از اراضی کشاورزی برای احداث یک مرکز مصالح فروشی موافقت شد!!

موسوی خطاب به نیک‌اقبال و با لحن مزاح گفت: من خودم رئیس هفت کمیته مهم در این استان هستم و شما در تصویب این طرح تنها به من اعتماد کنید و با آن موافقت کنید.

موسوی، بعد از اتمام جلسه و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که دفاع موسوی از واگذاری اراضی زراعی به مصالح فروشی و تعویض روغنی را تعجب‌آور خواند بوده، گفت: این اراضی درجه سه کشاورزی هستند که کارایی لازم را در زراعت ندارند.

*حسن جلسات آخر وقت از دید معاون عمرانی

*احداث گلخانه دیگر چه ملاحظه زیست محیطی دارد

البته دفاع موسوی تنها از این طرح غیر ضروری و غیر کشاورزی نبود که بلکه وی از چند طرح گلخانه‌ای نیز حمایت کرد؛ موسوی خطاب به دیگر اعضای این کارگروه بیان کرد: احداث یک گلخانه دیگر چه ملاحظات محیط زیستی دارد که آقایان وسواس به خرج می‌دهند.

از دیگر حاشیه‌های این نشست تحلیل رفتن انرژی اعضا در دقایق آخر این نشست بود؛ معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد وقتی در چند طرح مخالفی وجود نداشت به مزاح گفت: از مزایای نشست‌های آخر روز و شانس طرح‌هایی که در آخر جلسات مطرح می‌شوند همین است که دیگر انرژی‌ایی برای مخالفت اعضا نیست.

مخالفت متولی گردشگری با هر طرحی در ۱۰۰ کیلومتری نقاط گردشگری

مخالفت محمود باقری، مدیرکل گردشگری که با تازگی در این مسئولیت منصوب شده با هر طرحی که کمترین مشکلی را برای گردشگری این استان داشت از دیگر حواشی این نشست بود؛ مخالفت‌های باقری چندین طرح را به جلسه بعد و برای بررسی بیشتر کشاند.

احداث کارخانه شن و ماسه در نزدیکی روستای کریک با این استدلال که گرد و خاک آن روستانشینان کریکی و گردشگران این منطقه تفریحی را آزار خواهد داد و تصویب یک طرح دیگر در نزدیکی منطقه سرنجل‌کل از طرح‌هایی بود که با مخالفت باقری به تصویب نرسیدند.

* مخالفت اعضا با اطلاعات “گوگل ارت” 

* حفاظت از محیط زیست بهانه مخالفت با طرح‌های عمرانی

مخالفت برخی اعضا با طرح‌های عمرانی با استدلال‌هایی چون آسیب به محیط زیست، منابع طبیعی و گردشگری موجب شد تا معاون عمرانی استاندار این استان بگوید، قرار نیست با این بهانه‌ها جلوی هر عمران و آبادانی را بگیریم بلکه هنر یک مدیر این است که همه نیازهای مردم را با هم ببیند و برای تحقق آنها برنامه‌ریزی عملیاتی کند.

از دیگر حواشی این نشست، استفاده از تکنولوژی”گوگل‌ارت” در این نشست بود هر چند در بسیاری موارد اعضا در شناسایی محل مورد نظر اجرای طرح‌ها که آنچه نشان داده می‌شود کدام روستا و کدام منطقه است، اختلاف داشتند.

* از باز شدن پای فرودگاه به طرح‌های عمرانی تا درخواست برای موافقت چشم بسته با طرح‌های کشاورزی

باز شدن پای فرودگاه به طرح‌های ارائه شده در این نشست نیز از دیگر حاشیه‌ها بود؛ در یک طرح که استعلام فرودگاه ضروری بود با اصرار پژمان نیک‌اقبال این استعلام پیدا شد که در آن با یک طرح گردشگری موافقت مشروط شد که ارتفاع آلاچیق‌ها و دیگر ابنیه‌ها از سه متر تجاوز نکند؛ این استعلام تعجب نیک‌اقبال را برانگیخت. او گفت: فرودگاه یا موافقت کند یا مخالفت و این استعلام باید دوباره انجام شود.

درخواست، رئیس سازمان جهاد کشاورزی از اعضا برای رای و موافقت چشم بسته به چند طرح کشاورزی از دیگر حاشیه‌های کارگروه زیربنایی بود؛ یکی از اعضا به شوخی خطاب به موسوی گفت: می‌توانیم دست بسته موافقت کنیم ولی چشم بسته نمی‌توانیم.

کارگروه زیربنایی در کهگیلویه و بویراحمد با خبر حاشیه‌ای رئیس سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر فعال شدن کارخانه شیر در این استان به پایان رسید.

—————————–

حاشیه‌نگاری از: کریم بنام

—————————–

انتهای پیام/۸۲۰۰۵/ع۴۰

منبع : خبرگزاری فارس