در حالی که دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند اما روزانه می‌بینیم حتی به کوچکترین نیاز آنها یعنی وسیله‌ی گرمایشی توجهی نمی‌شود.

 سایت مردم استان (ک و ب)- :با سپری شدن فصل پاییز و فرارسیدن فصل زمستان شبانه‌روزی شهر ، مرکز شهرستان کهگیلویه که نوساز بوده و امسال به شهرستان کهگیلویه تحویل داده شده است متاسفانه هیچ وسیله‌ی گرمایشی ندارد.

مرکز شهرستان کهگیلویه در مرکز شهر واقع است با ۳۰۰ دانش‌آموز خوابگاهی و روزانه، اما متاسفانه این مرکز فاقد وسایل گرمایشی و رفاهی است.

این درحالی است که مسئولان بارها وعده‌ی برطرف کردن این مشکل را داده بودند اما گویا هنوز این مشکل به قوت خود باقیست به‌طوری‌که سیستم گرمایشی در این شهرستان به یک معضل تبدیل شده است.

این هنرستان که امسال از سوی اداره‌کل نوسازی مدارس ساخته و به آموزش و پرورش تحویل داده شد متاسفانه شبکه‌ی گرمایشی آن هنوز نصب نشده است و حتی جایی برای لوله‌ی بخاری گذاشته نشده است.

با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما و برودت هوا، سلامت دانش‌آموزان در مدارس باید در اولویت قرار گیرد اما متاسفانه این هنرستان حداقل سیستم گرمایشی را ندارد.

تهیه، تأمین و بهره‌وری از سیستم‌های گرمازا اقدام پراهمیت و حیاتی برای حفظ دانش‌آموزان در شهرها و روستاهای کشور است اما متاسفانه مسئولان شهرستانی و استانی کهگیلویه و بویراحمد به این مورد توجه نمی‌کنند.

در حالی که دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند اما روزانه می‌بینیم حتی به کوچکترین نیاز آنها یعنی وسیله‌ی گرمایشی توجهی نمی‌شود.

مسئولان آموزش و پرورش هوشمندسازی مدارس پیشکش، حداقل نگذارید سلامت دانش‌آموزان به خطر بیفتد.

شماری از مسئولان آموزش و پرورش کمبود اعتبار را مشکل اصلی این موضوع بیان می‌کنند اما سرما زودتر از بودجه به مدارس رسیده است.

در همین زمینه یکی از دانش‌آموزان این هنرستان گفت: در کلاس‌های درسمان هیچ وسیله‌ی گرمایشی نداریم و زمانی به مدیر مراجعه می‌کنیم تنها به ما می‌گویند آموزش پرورش باید پاسخگو باشد.

وی افزود: تحمل سرما در کلاس درس برایمان دشوار است و وقتی معلم درس را آغاز می‌کند یاد گرفتن درس برایمان سخت است.

یکی دیگر از دانش‌آموزان این هنرستان اظهار کرد: چرا مسئولان آموزش و پرورش در زمینه‌ی نصب وسایل گرمایشی به این هنرستان توجه نمی‌کنند؟

 «صدرالله نیاپرست» یکی از معلمان این هنرستان با بیان این مطلب که تربیت آینده‌سازان جامعه برعهده‌ی آموزش و پرورش است، گفت: استقرار واقعی عدالت در این بخش سبب پیشرفت و رسیدن به توسعه‌ی پایدار چه از لحاظ مادی و چه از نظر معنوی می‌شود.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان در کلاس درس از شدت سرما یادگیری درس برایشان دشوار است و آیا با این اوضاع و احوال می‌شود درس خواند؟

این آموزگار ادامه داد: چندین بار به آموزش و پرورش شهرستان برای پیگیری و برطرف کردن این مشکل مراجعه کردم اما هیچ پاسخی دریافت نکردم.

کمبود اعتبار مشکل اصلی نصب نکردن سیستم گرمایشی هنرستان شهید باهنر است

مدیرکل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با بیان این مطلب که نوسازی و تکمیل مدارس از سیاست‌های این سازمان است، افزود: هنرستان شبانه‌روزی شهید باهنر شهر دهدشت ساختمان آن نوساز است و در حالی که سیستم گرمایشی آن هنوز نصب نشده بود به درخواست خود آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به آنها تحویل داده شد.

«شاه رضا دیودیده» با اشاره به اینکه نصب سیستم گرمایشی این هنرستان بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که به علت نبود اعتبار این مورد محقق نشده است افزود: کارهای زیربنایی سیستم گرمایشی این هنرستان انجام شده و تنها نصب دستگاه است که به علت محدودیت اعتباری هنوز انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در آینده در صورت تأمین اعتبار سیستم گرمایشی هنرستان شبانه‌روزی شهید باهنر دهدشت نصب می‌شود.

 نوسازی کهگیلویه و بویراحمد به تعهدات خود عمل نکرده است

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در این‌باره گفت: مدرسه‌ی شهید باهنر دهدشت سال گذشته از سوی اداره کل نوسازی مدارس به این اداره تحویل داده شد و هنوز سیستم گرمایشی ندارد.

” علت اصلی تحویل زودهنگام این مدرسه را کمبود سیستم آموزشی برشمرد و افزود: اداره کل نوسازی مدارس قول داده بودند که پس از مدت کوتاهی سیستم گرمایشی این هنرستان را نصب کنند اما بعد از گذشت یک سال هنوز به تعهدات خودشان عمل نکرده اند.

وی با اشاره به این مطلب که سیستم گرمایشی برای این هنرستان پکیج تعریف شده است، اظهار کرد: متاسفانه نمی‌توان حتی بخاری در کلاس‌ها نصب کرد و به‌دنبال این هستیم که هیتر به این مرکز آموزشی داده شود.