مسئول دبیرخانه هفته ملی کودک و نوجوان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های هفته ملی کودک تاکنون دانشگاه‌ علوم پزشکی، آموزش و پرورش و بهزیستی همکاری خوب و مضاعفی داشتند.

زینب الهی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک هفته ملی کودک به کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این هفته از ۱۵ لغایت ۲۱ مهرماه با شعار «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» در حال برگزاری است.

مسئول دبیرخانه هفته ملی کودک و نوجوان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که معاون سیاسی استاندار به عنوان  مسئول کارگروه کودک و نوجوان و دبیر کارگروه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، گفت: قریب به۱۳ دستگاه از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی، صدا و سیما، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی، راهنمایی و رانندگی، دانشگاه علوم پزشکی و … عضو کارگروه کودک و نوجوان هستند که هر دستگاه بر اساس رسالت کاری خود برنامه‌های این هفته را اجرا می‌کند.

الهی‌نژاد با تاکید بر این‌که هر دستگاه بر اساس رسالت کاری خود برنامه‌های هفته ملی کودک را اجرا می‌کند، گفت: قریب به ۱۰۷ برنامه در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی، آموزشی و تربیتی که قابلیت اجرایی داشته باشند اجرا می‌شود.

این مسئول عمده برنامه‌های اجرایی هفته ملی کودک را برنامه‌هایی در قالب جشن‌های کودکانه، ایستگاه نقاشی، آموزش والدین، گفتمان دینی، میزگردهای تخصصی عنوان کرد و گفت: اهداف مهم هفته کودک توجه جامعه به حقوق کودکان بوده که بر این اساس دو میزگرد تخصصی در خصوص حقوق کودک در حال برگزاری است.

مسئول دبیرخانه هفته ملی کودک و نوجوان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوالی مبنی بر میزان همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه کودک در برنامه‌های اجرایی این هفته چگونه است، گفت: بیشترین همکاری این هفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی، صداو سیما و سازمان بهزیستی بوده که از همکاری آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

الهی‌نژاد در ادامه با تاکید بر این‌که قشر جامعه را کودکان امروز و آینده‌سازان فردا تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: انتظار می‌رود دیگر دستگاه‌های عضو کارگروه کودک و نوجوان نسبت به اجرایی کردن برنامه‌های این هفته بر اساس رسالت کاری خود عمل کنند.

وی، برپایی نمایشگاه هفته ملی کودک به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد را از برنامه‌های اجرایی این هفته عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه غرفه هایی از جمله فعالیت‌های فرهنگی و هنری یاسوج، فروش محصولات فرهنگی، ایستگاه نقاشی و ادبی، کودک و ایمنی، کودک و امنیت، پخش فیلم و غرفه بازی از برنامه‌های اجرایی این نمایشگاه است.

مسئول دبیرخانه هفته ملی کودک و نوجوان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در برپایی نمایشگاه ارگان‌های نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و صدا سیما و دیگر دستگاه‌های دولتی فعال در حوزه کودک مشارکت دارند.

وی، اذعان کرد: بازدیدکنندگان می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ و بعدازظهر ۱۴:۳۰ الی ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/ش۳۰

منبع : خبرگزاری فارس