فرمانده بسیج اصناف از برگزاری همایش فقه بازار و کسب روزی حلال در ۶آذر ماه سال جاری در کانون جوانان بسیج گچساران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه فتح سید فخرالدین موسوی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه اظهار داشت: همایش فقه بازار و کسب روزی حلال با محورهایی چون نقش آموزه های دینی در تامین اقتصاد بازاریان،روزی حلال از منظر قران کریم و روایات، نقش روزی حلال در ترویج و فرهنگ جامعه، تاثیر روزی حلال در کاهش آسیب های اجتماعی، در کانون جوانان بسیج گچساران برگزار می گردد.

وی افزود: آثار کسب روزی حلال در توسعه رزق، نقش و تاثیر روزی حلال در تربیت فرزندان، شرایط و زمینه های کسب روزی حلال در میان بازاریان و اصناف،وظیفه نظام اسلامی در ترویج فرهنگ کسب روزی حلال از دیگر محورهای این همایش است.

فرمانده بسیج اصناف با اشاره به اینکه بازاریان در تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد آرامش و ثبات در بازار نقش بسزایی دارندگفت: اصناف و بازاریان که در تامین مایحتاج مردم نقش و جایگاه اساسی دارند باید به دنبال کسب رزق وروزی حلال باشند.

موسوی هدف از برگزاری این همایش را ارائه راهکارهای مناسب کسب و کار حلال و همچنین رعایت دستورات و موازین شرعی  اسلام در بازار دانست و افزود: رعایت مسائل اسلامی در بازار موجب رونق کسب و کار شده و جامعه را به سوی خیر و پاکی ها هدایت می کند.

وی تاکید کرد: بازاریان و صنوف باید از احکام و ظوابط شرعی اطلاع کافی داشته باشتد و در این راستا بسیج اصناف آموزش فقه بازار را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه رزق و روزی، یکی از مهم­ترین مسائلی است که در زندگی فردی و اجتماعی بشر مطرح می­شود، یادآور شد: کسی که داد وستد می کند باید حلال و حرام را بشناسد و در بدست آوردن روزی حلال تلاش کند.

فرمانده بسیج اصناف در ادامه گفت: همایش فقه بازار و کسب روزی حلال در ۶ آذر ماه سال جاری راس ساعت ۱۰صبح در کانون جوانان بسیج گچساران برگزار می گردد.
 

 

انتهای متن/

منبع : سپاه فتح استان ک-و-ب