رئیس اداره ثبت احوال لنده با اشاره به مزیت‌های کارت ملی هوشمند گفت: برای راه‌اندازی جایگاه‌های صدور کارت ملی هوشمند در لنده به اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، علی‌عباس فضیلت‌خواه صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در شهرستان لنده با اشاره به وظایف این شورا گفت: برنامه‌ریزی برای ثبت وقایع حیاتی و در بسیاری از موارد تسریع در خدمات‌رسانی به مردم مهمترین وظیفه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی است.

وی افزود: بالا بردن سطح ارتقای عملکردها با ثبت وقایع حیاتی محقق می‌شود و بهترین موقع برای این موضوع هفته اول وقوع وقایع است.

رئیس اداره ثبت احوال لنده با اشاره به تأخیر در اعلام وقایع حیاتی گفت: دستگاه‌ها و ادارات و نهادها می‌توانند با فرهنگ‌سازی لازم در جامعه زمینه اعلام به موقع این رویدادها را فراهم کرده و مردم را با اهمیت آن آشنا سازند.

فضیلت‌خواه در ادامه ضمن گلایه از خانه‌های بهداشت روستایی افزود: خانه‌های بهداشت روستایی تاکنون در زمینه ثبت و ارسال وقایع حیاتی به این اداره اقدامی انجام نداده‌اند.

وی با اشاره به جایگاه‌ شبکه بهداشت و دهیاران در روستاها گفت: دهیاران و شبکه بهداشت می‌توانند در ثبت به موقع وقایع حیاتی کمک شایان توجهی به این اداره داشته باشند.

فضیلت‌خواه تصریح کرد: ایران در گذشته رتبه دوم جوان‌ترین کشور را دارا بود و در این سال‌ها رتبه ۱۴۸ را داراست.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای برگشت به رتبه‌ جوانترین کشورهای جهان ضروری بوده و تلاش مسئولان و مردم را با هم طلب می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی لنده در ادامه با اشاره به صدور کارت‌های ملی هوشمند گفت: برای صدور کارت ملی هوشمند در لنده سه جایگاه‌ اختصاص یافته که هر کدام به اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیون ریال نیاز دارد.

فضیلت‌خواه افزود: با تأمین اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیون ریال می‌توان جایگاه‌های صدور کارت ملی هوشمند را در شهرستان راه‌اندازی و مردم را از فواید این کارت بهره‌مند ساخت.

وی به ضریب امنیتی بالای کارت ملی هوشمند اشاره کرد و گفت: ظرفیت کارت و امنیت بالای آن می‌تواند در بسیاری از کارها شخصی راهگشا باشد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/ط۲۰

منبع : خبرگزاری فارس