استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شرایط کنونی نقاط ضعف کهگیلویه و بویراحمد با ابزار قدرتمند هنر قابل رفع است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از ، سید موسی خادمی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم تجلیل از هنرمندان حوزه هنری با بیان اینکه این بکر است و می‌توان کارهای هنری زیادی در آن انجام داد، اظهار داشت: تاکنون کارهای خوبی در عرصه هنر انجام شده است که باید این کارها ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: امروز می‌توانیم با ابزار هنر بسیاری از نقاط ضعف استان را در حوزه‌های مختلف برطرف کنیم و برای این کار هنرمندان می‌توانند فرهنگ‌سازی را با زبان هنر انجام دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در جمع عده‌ای از هنرمندان سخن می‌گفت با اشاره به اینکه نباید از زبان هنر برای تحقیر این استان استفاده کرد، تصریح کرد: نباید به گونه‌ای باشد که طنز ما به تحقیر استان کهگیلویه و بویراحمد بینجامد، بلکه از زبان طنز باید مشکلات را هنرمندانه بیان کنیم.

خادمی در همین خصوص با بیان اینکه هنر نباید ابزاری برای خرد کردن خودمان شود، عنوان کرد: وقتی هنر ارزش دارد که در راه منافع مردم و استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل به یک ابزار قدرتمند در راستای کمک به توسعه و عبور از عقب‌ماندگی و محرومیت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با یاد کردن از کتاب کوکب سوخته اثر کوکب حاتمی هنرمند گچسارانی، افزود: در موقع جابجایی منزل در طول سال‌های گذشته بسیاری از کتاب‌های ما دور از دسترس بوده، اما تنها کتابی را که همیشه در دسترس قرار داده‌ام مربوط به خام کوکب حاتمی با عنوان کوکب سوخته است.

خادمی با تقدیر از همه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از کارهای رضا گشتاسب، نویسنده بزرگ تئاتر این استان و همچنین آثار عکس اسحاق آقایی عکاس مطرح کشوری از این استان تقدیر کرد و متذکر شد: این‌ها سرمایه‌های اصلی کهگیلویه و بویراحمد هستند که با زبان هنر به توسعه و معرفی این استان در سطوح داخلی و خارجی کمک می‌کنند.

در این مراسم از تعدادی هنرمندان استان در رشته‌های مختلف هنری با اهدا لوح و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/۲۵۷۱/ذ۳۰

منبع : فارس نیوز