رئیس مرکز بهداشتی درمان شهرستان لنده گفت: مهمترین مشکلی که در انتقال و حمل گوشت با آن روبرو هستیم نبود ماشین مخصوص حمل گوشت از کشتارگاه تا قصابی‌ها بوده که خود عاملی برای انتقال بیماری‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، مهندس فریبرز یاوریان صبح امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان لنده، اظهار داشت: فروش مرغ زنده توسط وانت و سواری‌ها یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی در توزیع مرغ در شهرستان لنده است.

وی افزود: مکان نامناسب نگهداری و فروش مرغ‌ها و عدم رعایت اصول مناسب بهداشتی در مرغ فروشی‌های روستای دم تنگ لنده و شهرک سرآسیاب لنده در آینده به لحاظ بهداشتی می‌تواند برای ساکنین اطراف این مرغ فروشی‌ها مخاطراتی در پی داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشتی درمانی لنده تصریح کرد: کشتار دام سبک در شهر و فروش گوشت به قصابی‌ها و  همسایگان از معضلات کشتار دام سبک در این شهرستان است.

وی عنوان کرد: محل نگهداری دام‌های سبک و بوی نامطبوع آنها سبب بروز مشکلات بهداشتی برای شهروندان لنده‌ای شده که برای بیرون کردن این دام‌ها از شهر نیازمند همکاری تمام مسئولان مرتبط هستیم.

یاوریان اظهار داشت: حمل غیراصولی لاشه‌های گوشت خطرات بهداشتی در پی خواهد داشت و مسئولان مربوطه باید چاره اندیشی کنند.

رئیس مرکز بهداشتی درمانی لنده نبود ماشین مخصوص حمل لاشه گوشت قرمز را یکی از مشکلات اصلی کشتارگاه شهرداری لنده عنوان کرد و گفت: باید هرچه سریع‌تر نسبت به این مورد اقدام جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/ل۲۰/ظ۱۰۰۴

منبع : خبرگزاری فارس