یاسوج- ایرنا-مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: میزان مصرف بنزین در ۱۰ ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش یافت.

اسد الله طاهری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مصرف بنزین در ۱۰ ماه گذشته امسال حدود سه میلیون لیتر بوده است.

وی میزان مصرف گازوییل دراین مدت را افزون بر۱۱۰میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: مصرف این فراورده نفتی امسال نسبت به مدت مشابه گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

طاهری از افزایش شش درصدی مصرف گاز مایع در ۱۰ ماه گذشته امسال در این استان خبر داد و یاآور شد: میزان مصرف گاز در جایگاه های سی.ان.جی نیز در این مدت نسبت به ۱۰ ماه گذشته سال ۹۲ حدود دو درصد کاهش نشان می دهد.

وی تصریح کرد: میزان مصرف گاز در جایگاه های سی ان جی این استان در ۱۰ ماه گذشته امسال ۶۲ میلیون مترمکعب بوده است.

طاهری کاهش مصرف گاز در جایگاه های سی.ان.جی را ناشی از تعطیلی مکرر این جایگاه ها به دلیل بدهی سنگین آنها به شرکت گاز این استان عنوان کرد.

وی میزان بدهی جایگاه داران سی ان جی در استان را افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بیش از ۶۰درصد این میزان بدهی مربوط به جایگاه های سی ان جی متعلق به شهرداری یاسوج است.

مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی کهگیلویه وبویراحمد معضل بدهی جایگاه داران سی ان جی را مربوط به زمان استانداران سابق دانست و افزود: برغم جلسات متعدد و رایزنی های فراوان در سه تا چهار ماه گذشته مبنی بر حل این معضل ولی تاکنون اقدام مناسبی در این راستا انجام نشده است.

وی اظهار کرد: تعطیلی مکرر جایگاه های سی ان جی در یاسوج موجی از نارضایتی عمومی و رانندگان را به وجود آورده و موجب نابسامانی و بی نظمی در ایستگاه های درون شهری یاسوج شده است.

طاهری تعداد جایگاه های سی. ان. جی فعال دراستان را افزون بر ۲۵ مورد ذکر کرد و یادآور شد: بیشترین میزان بدهی جایگاه داران در استان مربوط به شهرداری یاسوج، سی سخت، دوگنبدان، باشت و چرام است.

وی ابراز داشت: از آنجا که جایگاه داران سی.ان.جی گاز موجود را به صورت نقدی می فروشند موظفند بدهی خود بابت کارکرد این جایگاه ها را نیز به صورت نقدی و روزانه به شرکت گاز پرداخت کنند.

طاهری تاکید کرد: پرداخت نکردن میزان بدهی جایگاه داران سی. ان. جی در این استان موجب انسداد بخش عمده ای از اعتبارات عمرانی امسال شرکت گاز شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآوده های نفتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از ۲۸ میلیون لیتر نفت سفید در ۱۰ ماه گذشته امسال در این استان مصرف شده است.

وی افزود: میزان مصرف نفت سفید در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۷درصد کاهش داشته است.

طاهری به ذخیره سازی مناسب برای تامین سوخت زمستانی روستاها در قبل از شروع فصل سرما اشاره کرد و افزود: بیش ازهشت میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای این استان توزیع شد.

وی اظهار کرد: با وجود مسدود شدن راه ارتباطی بخش عمده ای از روستاهای استان بر اثربارش سنگین برف و باران در هفته های گذشته کوچکترین مشکلی در مورد سوخت رسانی در این مناطق گزارش نشد.

طاهری تعامل و هم افزایی بین بخشی را یکی از مهمترین راهکارها برای انجام خدمات رسانی مطلوب در شرایط بحران دانست و یادآور شد: شرکت توزیع فرآورده های نفتی استان آماده هرگونه همکاری با سایر دستگاه های خدمات رسان است.

مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: این شرکت برای تسهیل روند سوخت رسانی در روستاها بهای یک محموله سوخت را نیز به صورت امانی و تا پایان فصل سرما دراختیار فروشندگان نفت سفید قرار خواهد داد.

۶۷۱۷۵۳۰

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
<a href="mailto:' newsroom@.net

منبع : خبرگزاری ایرانا