گچساران – ایرنا – استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد گفت: معضل طلاق در کشور باید به طور علمی مورد بررسی قرار گیرد و این امر نیازمند همکاری و مشارکت تمام دستگاه های متولی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدکاظم راشد یزدی پیش از خطبه های نماز جمعه گچساران افزود: با توجه به روند افزایشی آمار طلاق در کشور باید برای کنترل و ارایه راهکارهای عملیاتی برای کاهش آن برنامه ریزی اصولی انجام شود.

وی بیان کرد: بنیان بسیاری از خانواده ها در کشور به دلیل معضل طلاق هر روز سست تر از قبل می شود.

راشد یزدی اظهار کرد: در گذشته طلاق در خانواده های جوان کشور رخ می داد ولی هم اکنون به تمام خانواده ها رسوخ پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: فردی که به گوهر گرانقدر خود واقف بوده و عظمت وجود انسانی را درک کند هرگز حاضر نیست وجودش را با دنباله روی از شهوات و خواهش های نفسانی تا سر حد حیوانی پایین آورد.

راشد یزدی ابراز داشت: در مورد اهمیت چشمگیر عفاف و حجاب همین بس که علاوه بر کمک به بهداشت روانی زنان و مردان روابط خانوادگی را تحکیم و از فروپاشی نظام خانواده جلوگیری می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد افزود: حجاب و عفاف شخصیت و کرامت زن را تامین کرده و او را از یک شخصیت ابزاری به شخصیتی مستقل تبدیل خواهد کرد.

راشد یزدی گفت: مشکل برخی از زوج ها و عامل اصلی کشیده شدن آنان به سوی طلاق بی حجابی و بی عفتی است.

وی بیان کرد: چنانچه خانواده ها حریم حجاب را رعایت و در چارچوب دین و شرع حرکت کنند مساله شوم طلاق رخت برمی بندد.

راشد یزدی اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده دخالت اطرافیان، اعتیاد، خیانت زوج ها، تنفر و طلاق عاطفی از جمله مهمترین دلایل بروز پدیده طلاق است.

وی عنوان کرد: جوانان در انتخاب همسر با خانواده های خود مشورت نمی کنند و زن آبنده شان را با نامه، اس.ام.اس و تلفن انتخاب می کنند.

راشد یزدی ابراز داشت: عشق به تنهایی در زندگی کافی نیست بلکه باید شرایط مهمتری در ازدواج ها لحاظ شود.

۷۴۶۱/۶۷۱

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
<a href="mailto:' newsroom@.ir

منبع : خبرگزاری ایرانا